دولت بایستی برنامه جدی برای جذب نخبگان داشته باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت جذب نخبگان در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش گفت: دولت بایستی برنامه جدی برای جذب نخبگان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (28 شهریور) در همایش مدیران مدارس استان یزد گفت: خوشبختانه در استان یزد همه مسئولین و مدیران با یک  سیستم هماهنگ، هم افزا و صمیمی در خدمت به مردم تلاش دارند.

وی افزود: اولین موضوع انتظاراتی است که فرهنگیان ما و کشور دارند که نظام هماهنگ پرداخت در کشور اولین بخش آن است و در بحث آموزش و پرورش نیز باید به دانش آموزان و ظرفیت های ذاتی آنها، نظم مدیریت مدارس، معلمان، خانواده و ارتباط اولیا و مربیان توجه خاص شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اولیا در بحث آموزش و پرورش نقش اساسی دارند که نباید نقش آنها نادیده انگاشته شود زیرا تعلیم در مدارس و در خانواده باید در کنار هم باشد تا متعارض نشود و در این راستا نیز ارتباط اولیا و مربیان به خوبی انجام شود.

میرمحمدی تصریح کرد: محیط مدارس از مباحث مهم دیگر در بحث آموزش و پرورش دانش آموزان است که باید فرزندان ما در محیط مدارس احساس شادابی و تراوت کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد ظرفیت های ذاتی دانش آموزانمان بسیار خوب و توانمند معرفی شده است و وقتی 21 سال در کنکور سراسری رتبه اول دارند، این نشان از ظرفیت های ذاتی و استعدادهای وسیع بین دانش آموزان ما است.

استاندار یزد گفت: فرهنگیان استان یزد با احساس مسئولیت در برابر فرزندان این آب و خاک تلاش می کنند و ممکن است که مشکلات خود را نادیده بگیرند ولی کوچکترین قصور را در تربیت فرزندان ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان از حساسیت بالایی برخوردار است و گلوگاه آموزش و پرورش قلمداد می شود، زیرا معلمانی آموزش داده می شوند که دانش آموزان را تربیت می کنند که باید بر روی آن تاکید شود واگر تدبیری اندیشه شود که برجسته ترین اساتید در این دانشگاه ها جذب شوند به نحو فعالی پیشرفت خواهیم داشت.

استاندار یزد تصریح کرد: آموزش و پرورش معماری است که بنای علم و ادب و فرهنگ و اخلاق و زمینه های مادی و معنوی را بنا می کند و  باید از خشت اول یعنی اموزش ابتدایی درست صورت گیرد.

میرمحمدی با اشاره به دانش آموزان ممتاز المپیادها و دانشگاه ها و کنکورها گفت: ما پیشنهادی در خصوص جذب نخبگان داشتیم که در راستای جذب این تعداد از نخبگان تلاش کنیم و آنها را جذب کرده و حقوق به آنها داده و به صورت بورسیه از آنها استفاده کنیم و مزایای فناوری به آنها دهیم.

وی افزود: احساس ما این است که می توانیم تمامی نخبگان را جذب کنیم که فکر خارج رفتن نداشته باشند و وقتی دولت می تواند یک باره 500 هزار نفر را جذب کند آیا نمی تواند 200 نفر را به منظور عدم جذب انها در خارج از کشور به کار بگیرد؟!

کد خبر 487222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha