دانشگاه آزاد اراک میزبان همایش ملی حکمت عملی در المیزان

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، از میزبانی همایش ملی حکمت عملی در المیزان و دیگر آثار اسلام ‌پژوهان معاصر در این واحد دانشگاهی خبر داد.

احمد فرخی، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به خبرنگار شبستان گفت: همایش ملی و علمی پژوهشی، حکمت عملی در المیزان و دیگر آثار اسلام ‌پژوهان معاصر در آبان‌ماه سال‌ جاری به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با همکاری انجمن علوم قرآن و حدیث ایران برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این معنا شناسی، اخلاق، ارتباطات، سیاست و خانواده از مهمترین محورهای همایش ملی حکمت عملی در المیزان و دیگر آثار اسلام ‌پژوهان معاصراست، افزود: علاقمندان به شرکت در این همایش باید مقالات خود را در محورهای مذکور تهیه کنند.

 

فرخی، حکمت عملی، اخلاق، سیاست، خانواده و ارتباطات در حوزه محور معناشناسی، فلسفه سیاست و نسبت دیانت با سیاست، مدیریت سیاسی از دیدگاه اهل بیت(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، نظام سیاسی از منظر قرآن و عهدین، روابط بین‌الملل سیاسی در حوزه محور سیاست، و تأثیر رسانه در تغییر الگوهای رفتاری، اخلاق رسانه و روش‌های تبلیغ از دیدگاه قرآن و حدیث در حوزه محور ارتباطات را از جمله موضوعاتی دانست که شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت نوشتن مقالات مد نظر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: فضایل و رذایل، نظام اخلاقی قرآن و سایر نظام‌های اخلاقی، اخلاق حرفه‌ای و شغلی، بنیادهای نظری علم اخلاق، و اخلاق و سایر علوم در حوزه محور اخلاق و نقش و اهمیت خانواده، روش‌های تربیت دینی در خانواده، حقوق متقابل فرزندان و والدین، مدیریت خانواده و خانواده و اقتصاد نیز در حوزه محور خانواده می‌تواند توسط شرکت‌کنندگان مورد بررسی قرار گرفته و دستمایه نوشتن مقالات قرار گیرد.

 

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک را 25 تیر عنوان کرد و افزود: همایش مذکور طی روزهای 22 و 23 آبان سال‌جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 48820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha