بیش از ۱۱۰ ایستگاه برنامه های عید غدیر را در استان یزد پوشش می دهند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر یزد با اشاره به برگزاری ۲۳ برنامه به مناسبت عید غدیر در یزد گفت: بیش از ۱۱۰ ایستگاه برنامه های عید غدیر را در استان یزد پوشش می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علی مطهریان، عضو شورای شهر استان یزد عصر روز گذشته (31 شهریور) در نشست خبری طرح مبشران غدیر در یزد گفت: عید غدیر بزرگترین عید است که به واسطه آن اسلام با 23 سال سابقه ظهور خود کامل شد.

وی افزود: این عیدی است که رسالت در امتداد آن امامت و ولایت تحقق شود و رشته آن با اسلام قطع نشود.

عضو شورای شهر استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت عید غدیر ما ستاد مبشر غدیر را در شورای شهر استان یزد تشکیل دادیم که الان هشتمین سال فعالیت این ستاد است و امسال نیز ستاد دائمی آن در شهرداری تصویب شد.

حجت الاسلام مطهریان تصریح کرد: 23 برنامه در این ستاد برنامه ریزی شده است که مجموعا می تواند 190 هزار مخاطب داشته باشد و با توجه به اینکه شهرداری وظیفه ذاتی فعالیت در حوزه فرهنگی دارد و استان ما در معرض خطر در خصوص مسائل مذهبی دارد لازم است که ما در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم و ولایت حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) را به صورت اثباتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه های ما با رویکرد محتوا محوری فعالیت دارد که علاوه بر شور و نشاط مردم بهره معنوی نیز داشته باشند که در این راستا با توجه به حضور مردم و مساجد بیش از 110 ایستگاه از چهارراه ها و میدان های اصلی برای مبشر غدیر تدارک دیده شده است.

عضو شورای شهر استان یزد گفت: اجرای طرح صهبای غدیر در مساجد و نمازهای جماعت مساجد و دانشگاه ها از برنامه های دیگر است که در مدت 10 شب امام جماعت مساجد قسمت هایی از خطبه های غدیر را برای مردم بازگو می کنند.

حجت الاسلام مطهریان بیان کرد: یکی از کارهای پر محتوا در خصوص محتواها مستند شامل ارائه جزوه میثاق با غدیر است که در بین مردم توزیع می شود و در این راستا نیز سیدی گلچینی از تعدادی از سخنرانان کشور در موضوع غدیر همراه با مولودی خوانی به تعداد 10 هزار عدد در بین مردم پخش می شود.

وی افزود: جشن ترنم غدیر ویژه کودکان، سلسله جشنهای دهه ولایت، فضاسازی شهر، مسابقه پیامکی از طرح میثاق با غدیر، مسابقه وبلاگ نویسی، مسابقه کتابخوانی مجازی با محتوای کتاب آیه های غدیر، مسابقه شعر، مسابقه حفظ آیات الولایه، جشنواره پرواز بادبادک ها، مسابقه عکس خود عکس از جمله برنامه های دیگر این عید است.

عضو شورای شهر استان یزد گفت: برنامه پرده خوانی غدیر در دبیرستان های استان از طریق پرده های نقشه غدیر و جریانات اتفاق افتاده در این مسیر با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری نمایش های خیابانی، برگزاری جشن مرتضی علی (علیه السلام) در روز 8 مهرماه، طرح شکوفه های غدیر، برگزاری نور افشانی نیز به عنوان برنامه های شاخص دیگر در این عید است تا بتوانیم به نحوی محتوای غدیر را به جامعه برسانیم.

حجت الاسلام مطهریان بیان کرد: به صورت مستقیم حدود یکصد میلیون تومان بودجه شهرداری و خیران هزینه می کند ولی بخش مهمی از آن به صورت کمک های مردمی است.

کد خبر 488217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha