آمریکا و اسرائیل پشت پرده تنشهای طائفه ای در مصر هستند

معاون نخست وزیر مصر، آمریکا و اسرائیل را مقصر اصلی فتنه های طائفه ای در مصر دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یحیی الجمل، معاون نخست وزیر مصر در گفتگو با تلویزیون رسمی گفت: آمریکا و اسرائیل در پشت وقایع فتنه های طائفه گری در مصر قرار دارند، زیرا آنها دریافته اند که سد نفوذ به مصر تنها از طریق فتنه های طائفه ای ریزش خواهد کرد و انجام این اقدامات، به نفع اسرائیل است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی دریافته است که مصر جزء قدرتهای منطقه ای به شمار می رود و برای همین بر روی مصر حساب باز کرده است و پس از سرکوب نظام دیکتاتوری مصر ایبار دیگر به دنبال نفوذ در این کشور است.
به دنبال درگیری در مصر برای سرنگونی دولت حسنی مبارک، رژیم صهیونیستی اعلام خطر کرد، زیرا در دوران مبارک، مصر یکی از کشورهایی بود که در زمینه محاصره غزه با بستن مرزها برای اسرائیل کمک کننده بود.
از سوی دیگر، یک مقام شورای عالی نیروهای مسلح مصر یک مقام شورای عالی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد: انتخابات مجلس قانون گذاری در زمان مقرر خود (سپتامبر آینده) برگزار می شود.
این مقام شورای عالی نیروهای مسلح که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: این شورا که پس از سقوط رژیم حسنی مبارک اداره امور کشور را به دست گرفته است، مصمم است تا در زمان موعد تعیین شده، انتخابات را برگزار کند.
بنابر گزارش الکوثر، ماموریت اصلی پارلمان‌ آینده مصر تدوین قانون اساسی جدید کشور است و بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری کشور نیز برگزار می شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 48913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha