رقابت 53 قاری و 43 حافظ در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن

سرپرست سازمان اوقاف از حضور 53 قاری و 43 حافظ از 61 کشور در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به حدیث شریف ثقلین گفت:‌ قرآن امانت پیامبر برای سعادت بشر است و بنابر گفته امام صادق (ع) اهل قرآن در بالاترین درجه و مرتبه انسانی قرار دارند.

وی با بیان این مطلب که قرآن زندگی همراه با آرامش و نورانیت را برای انسان به همراه دارد، اظهار کرد:‌خداوند در قیامت از دو ودیعه نبی اکرم از ما سوال می کند و چه زیبا امام خمینی در وصیتنامه سیاسی عبادی خود بر نجات این کتاب از گورستان ها به عنوان نسخه شفابخش تاکید کرده اند.

حجت السلام محمدی پیاده کردن آموزه های قرآن را از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد:‌امروز زنان ما در عرصه هایمختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور اثرگذار دارند و این به برکت آموز ههای قرآن و بازگشت به حقیقت این نسخه نجات است.

نماینده ولی فقیه درباره تعداد شرکت کنندگان در این دوره از رقابت های بین المللی اعلام کرد: 53 قاری و 43 حافظ از 61 کشور جهان در انی دوره از رقابت های حضور دارند و طی 5 روز برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به تدارک برنام ههای جانبی گسترده برای این مسابقات بیان کرد:‌برگزاری دومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، همایش مقالات قرآنی با ارسال و داوری 521 مقاله از داخل و خارج از کشور، زیارت از حرم حضرت معصومه و مشهد مقدس و حضور در محضر رهبر معظم انقلاب از مهمترین این برنام هها است.

حجت السلام محمدی یادآور شد: برپایی 20 محفل قرآنی با حضور طاروطی، قاری مصری و قراء بین المللی کشور، برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی، غرف پاسخگویی به سوالات و شبهات و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه 1200 نفر از جوانان از دیگر برنام ههای جانبی تدارک دیده شده برای این رقابت های به شمار می رود.

بنابراین گزارش، آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با تلاوت آیات وحی توسط مسعود نیک دستی، نفر نخست رشته قرائت این رقابت ها در سال گذشته، اجرای برنامه توسط گروه همخوانی پیامبر اعظم و تلاوت قرآن توسط طاروطی، قاری ممتاز مصری برگزار شد.
شایان ذکر است، آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن چهارشنبه، 8 تیرماه با حضور رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از شخصیت های کشوری و قرآنی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/


 

کد خبر 48979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha