جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ضرورت فرهنگی روستاها است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: توجه به شاریط و ضوابط فرهنگی روستاها یک نیاز است و جشنواره روستاهای دوستدار کتاب می تواند پاسخگوی مناسبی برای ضرورت های فرهنگی روستاها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل امروز (12 مهر) در جلسه مشورتی جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب با دستگاه های اجرایی استان گفت: بی توجهی به مشکلات فرهنگی روستا تاثیرات بسزایی را برای شهرها به ویژه در مسئله مهاجرت خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه قطع یقین پرداختن به مشکلات روستاها خیر خواهد بود، تصریح کرد: یکی از عوامل جابجایی روستاها و مسئله مهاجرت عدم توجه به مسائل فرهنگی در روستاها است.

 

اسحاقی با بیان این مطلب که آینده نگری در برنامه ریزی برای روستاها بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: برقراری همدلی و همزبانی فرهنگی در روستاها بهترین محور جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سال جاری می تواند باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل سال گذشته برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره زحمات فراوانی متحمل شد، اظهار داشت: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی می تواند محور فعالیت فرهنگی در روستاها باشد.

کد خبر 491096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha