امت اسلامی با ولایت از انحراف و کجروی مصون است 

خبرگزاری شبستان: نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت : اعتقاد به ولایت و ولایت پذیری، جامعه اسلامی را از خطا ، انحراف و کجروی مصون می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد شب گذشته( 12 مهر) در جشن بزرگ غدیر که در جمع کارکنان قضایی و اداری دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر، افزود : ولایت نقطه ثقل و حلقه مرکزی دین اسلام است و نبی مکرم اسلام نیز در غدیر خم در امتثال امر خداوند متعال واقعه بزرگ غدیر را رقم زد.

وی با اشاره به این مطلب که غدیر سرشار از زوایا و نکات حساسی است که باید برای نسل جوان تبیین شود ، خاطرنشان کرد: اینکه به پیامبر اسلام وحی شد که موضوع امامت و ولایت را ابلاغ نماید و چنانچه این امر محقق نگردد رسالت ابتر خواهد ماند و این موضوع که پس از واقعه غدیر آیه نازل شد که امروز روز اکمال دین و اتمام نعمت است نکات ظریف و قابل توجهی است که باید در آنها تأمل و تفکر کرد.

این مقام قضایی با یادآوری جدایی قاسطین ، ناکثین و مارقین از اسلام ناب محمدی به واسطه دوری از ولایت در ابتدای شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی و سرنوشت محتوم به شکست آنها تصریح کرد : امروز نیز زاویه گرفتن از امامت و ولایت سرنوشتی جز شکست و نیستی در پی ندارد و وهابیت ملعون ، القاعده و طالبان و از همه بدتر داعش جنایت کار حاصل همین جدایی اسلام از ولایت است که همواره مورد حمایت مشرکین و مستکبرین عالم هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری و پیشرفت روز افزون آن را مرهون دین داری و ولایت پذیری امت اسلامی دانست و گفت : امید است در سایه پیروی از ولایت ، زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و به پا ساختن حکومت سراسر عدل و عدالت در جهان باشیم.

لازم به ذکر است جشن بزرگ غدیر با حضور کارکنان دستگاه قضایی و خانواده ایشان و با مدیحه سرایی و مسابقات و برنامه های شاد و مفرح برگزار شد و در حاشیه آن از قضات نمونه مرکز استان یزد نیز تجلیل شدند.   

کد خبر 491230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha