پژوهش‌های قرآنی بخش اصلی مسابقات بین‌المللی است نه برنامه جانبی

معاون فرهنگی سازمان اوقاف پژوهش‌های قرآنی را از بخش‌های اصلی مسابقات بین‌المللی برشمرد و گفت: این بخش همسو با مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدبر در آیات وحی از چهار سال پیش به رقابت‌ها افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام احمد شرف‌خانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش پژوهش‌های قرآنی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از سال 61 گفت: این رقابت‌ها ابتدا در سه رشته حفظ، قرائت و تفسیر برگزار می‌شد اما به دلیل تفاوت‌های تفسیری میان مذاهب اسلامی از چند سال قبل این رشته حذف و پژوهش‌های قرآنی جایگزین آن شد.

وی با بیان این مطلب که پژوهش از بخش‌های اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن است نه برنامه جانبی، اظهار کرد: همسو با مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدبر در آیات قرآن به منظور پاسخ‌دهی به نیازها و شبهات روز بشر بخش مقاله‌نویسی از چهار سال پیش به مسابقات بین‌المللی افزوده شد و همه ساله متناسب با موضوعات متبلابه محورهای خاصی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شرف‌خانی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی این بخش پس از اتمام دوره بیست و هفتم بلافاصله فعالیت خود را آغاز کرده و با ارزیابی شرایط روز جهان اسلام چهار محور انس با قرآن، بیداری اسلامی، کار و تلاش و فتنه از منظر مصحف شریف را با زیرمجموعه‌های متنوع اعلام کردند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با ابراز خرسندی از استقبال پژوهشگران قرآنی جهان اسلام برای حضور در این فراخوان بیان کرد: پس از رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته بیش از 521 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه پژوهش‌های قرآنی ارسال شد که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته از برگزیدگان آنها در این همایش تقدیر به عمل می‌آید.

وی از تبیین مقالات همایش‌های پیشین در قالب کتاب خبر داد و یادآور شد: این مقالات به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای فطری بشر و سهولت عموم علاقه‌مندان به آنها در قالب سه زبان در پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی درج شده است.

شایان ذکر است، همایش پژوهش‌های قرآنی با حضور نماینده ولی‌فقیه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از شخصیت‌های قرآنی یکشنبه 12 تیر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 49232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha