نوک پیکان شیطان در آخر زمان به سوی خانواده ها و به ویژه زنان است

خبرگزاری شبستان: پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ با بیان اینکه اکنون دجال آخر زمان سربلند کرده است، گفت: نوک پیکان دجال اکنون به سوی خانواده ها است و در این بین محور تربیت در خانواده ها زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت الاسلام مسعود عالی، پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ امروز(30 مهر) در نشست توجیهی مبلغات شهرستان یزدکه در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار وسرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: در روایات ما آمده است که قبل از ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) یک دوران حیرت و سردرگمی  برای مومنین و مردم مسلمان به وجود می آید.

وی افزود: دورانی که در آن دوران تحیر و سردرگمی باورها، اعتقادات، ارزش ها و اعتقادات مردم تماما از سر تا ساقه مورد حمله قرار می گیرد.

حجت السلام عالی بیان کرد: در روایات مربوط به آخرزمان آمده است که هرچه به سمت ظهور می رویم آن جنگی که دستگاه ابلیس علیه دین داران راه می اندازد جنگ فرهنگی است در عین حال که از جنبه نظامی هم آمده است که در آخر زمان کشتارهایی در مناطق مختلف روی می دهد.

وی تصریح کرد: مهمترین حمله شیطان به مومنین این است که اعتقادات و باورهای آنها سست شود وارزش ها را ازدست دهند و این مایه سقوط است.

حجت الاسلام عالی افزود: بین تمام پدیده هایی که در آخر زمان در بین مسلمانان، اهل تسنن و حتی مسیحیان مکاتب ذکر شده است  پدیده ای به نام دجال نام دارد.

پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ با بیان اینکه اکنون دجال سربلند کرده است اظهارداشت : نوک پیکان دجال اکنون به سوی خانواده ها است و در این بین محور تربیت در خانواده ها زنان هستند.

وی تصریح کرد: وقتی خانواده از هم پاشیده می شود دیگر تربیت صحیح شکل نمی گیرد و در اینصورت جامعه از هم پاشیده می شود و این همان بلایی است که بر سر غرب آمده است.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه در فرهنگ غرب چیزهای خوبی نظیر نظم، احترام به قانون وجود دارد افزود: اینها همان دستورات و توصیه های دینی ما است که آنها انجام می دهند و ما از انجامش غفلت می کنیم.

این کارشناس رسانه ملی اضافه کرد: اما واقعا کشورهای غربی در بحث خانواده با مشکل روبرو هستند و این فاجعه است که اکنون جهان را فراگرفته است.

وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ما در آن دوران شاهد رشد جوانانی بودیم که از خانوادهای خوب و قوی رشد کردند و افتخارات بسیاری را رقم زدند .

حجت الاسلام عالی گفت: در روایات ما آمده است که در آخر زمان طلاق زیاد میشود، عاق شدن بین فرزندان و والدین افزایش می یابد و قطع رحم گسترش پیدا می کند و این سه عامل یعنی سست شدن پیوند بین زن و شوهر، رابطه بین والدین با فرزندان و رابطه بین فامیل که تمام آنها سست شدن خانوادها را به دنبال دارد.

وی افزود: اگر خواسته باشیم روی این موضوعات کار کنیم بیتشرین نقش متعلق به بانوان است و در این بین نقش بانوان مبلغ برجسته تر است.

پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ گفت: مبلغ و مبلغه باید دیندار، دین شناس و دین بان باشد تا بتواند در فعالیت های تبلیغی خود موثر و منشا اثر قرار گیرد.

 

کد خبر 495874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha