انقلاب ایران با رهبری امام راحل اسلام را در منطقه و جهان گسترش داد

بن عثمان انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (ره) را سرمشق انقلاب های امروز جهان اسلام دانست و گفت: این انقلاب به عنوان بزرگترین نهضت آزادی خواهی در قرن اخیر، اسلام را نه تنها در منطقه بلکه در جهان گسترش داد.

 

بن عثمان، داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از کشور مالزی با ابراز خرسندی از سطح بالای این رقابت ها در مقایسه با دیگر عرصه های بین المللی به خبرنگار شبستان گفت: نگاهی گذرا به این مسابقات نشان می دهد که نه تنها به جهت داوری، بلکه از نظر نحوه اداره و سطح فنی شرکت کنندگان این رقابت ها از مسابقات مالزی که سابقه بیشتری دارد، برتر است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این کمیت و کیفیت در مسابقات جمهوری اسلامی ایران به موازات هم دنبال می شود و این نکته دیگری است که به این رقابت ها وجهه ای برتر می بخشد.

بن عثمان در مقایسه مسابقات ایران با رقابت های مالزی تصریح کرد: شیوه داوری در مسابقات ایران بسیار بالاتر از مالزی است، اما شرکت کنندگان تفاوت چندانی ندارند چراکه نمایندگان کشورهای مختلف در عرصه های قرآنی افرادی مشخص هستند.

 

داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از کشور مالزی درباره تاثیر فعالیت های قرآنی بر بیداری شکل گرفته در جهان اسلام بیان کرد: این فعالیت ها در کشور مصر که کانون تربیت نخبگان قرآنی جهان اسلام است بروز و ظهور بیشتری داشته و از عوامل اثرگذار بوده است. اما در دیگر کشورها همچون تونس، لیبی و بحرین در مقایسه با مصر نمی توان تنها فعالیت های قرآنی را عامل بیداری اسلامی اعلام کرد.

 

بن عثمان انقلاب اسلامی ایران را سرمشق انقلاب های منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) از بزرگترین نهضت های آزادی خواهی در قرن معاصر بوده که توانست اسلام را نه تنها در منطقه بلکه در جهان گسترش دهد و خوشبختانه امروز خلف صالح ایشان یعنی آیت الله خامنه ای پرچمدار راه انقلاب هستند.

شایان ذکر است، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور داورانی از 8 کشور جهان و نمایندگان 61 کشور از 8 تا 13 تیرماه برگزار شد و با شکست رقیبان توسط نمایندگان ایران به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

 



 

کد خبر 49936

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha