وقتی مفتی وهابی مومن تر از پیغمبر(ص) می شود !

شیبخ صالح فوزان، مفتی وهابی عربستان در فتوایی عجیب کشتن همکاران و دوستان بی‌نماز را واجب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مفتی‌های افراطی وهابی عربستان هر از چندگاهی، فتواهای عجیب و غریبی را از خود صادر می‌کنند و به این فکر نیستند که صدور فتواهای آنان چه پیامدی برای جامعه‌ شان دارد.

شیخ صالح فوزان، مفتی وهابی عربستان اخیرا در پاسخ به این سؤال حکم همکاری که نماز نمی‌خواند چیست، فتوا داد: آن همکار حق دارد تا کارمندی را که نماز نمی‌خواند، بکشد.

این فتوا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و تاریخ انتشار آن به دسامبر 2009 بازمی‌گردد.

شیخ فوزان در فتوای عجیب و افراطی خود اعلام کرد: فاصله میان بنده و کافر، ترک نماز است و بر اساس این ادله تارک‌الصلاة کافر شناخته می‌شود باید او را از این کار دور کرد و اگر توبه نکرد، کشتن او واجب می‌شود.

پس از صدور این فتوا، برخی از علمای عربستان نسبت به فتوای او اشکال گرفته و اعلام کرد: نباید این‌گونه فتواها فقط از سوی یک فرد صادر شود و بلکه باید در این‌باره تمامی علمای برجسته تصمیم بگیرند.

این در حالی است که صدور این فتواهای افراطی می‌تواند جامعه را به انحلال بکشاند و بذر دشمنی را در میان دوستان و همکاران بکارد.

بنا بر گزارش الجوار، برای نخستین بار نیست که چنین فتواهایی از سوی مفتی‌های وهابی عربستان صادر می‌شد و پیش از این علمای وهابی خوردن انبه را حرام اعلام کرده بودند.

شیخ صالح بن فوزان بن عبدالله فوزان متولد 28 سپتامبر 1935، عضو هیئت عالی علمای عربستان سعودی کمیته ناظر بر مبلغان حج و امام و خطیب مسجد متعب بن عبدالعزیز آل سعود در الملز است.

پایان پیام/

 

کد خبر 50029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha