تانک و سلاحهای سنگین در پلیس آمریکا

دولت فدرال آمریکا در نظر دارد پلیس این کشور را به تانک سلاح های سنگین، لباس های نظامی و خودروهای جنگی مجهز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،از آغاز دهه 1970 استفاده از ابزار جنگی در کادر پلیس آمریکا به شکل نامحسوسی آغاز شد.در دهه 1980 و در دوران ریگان پلیس محلی و ارتش آمریکا بیش از پیش به هم نزدیک شدند زمانی که بهانه مبارزه با مواد مخدر باعث شد تا قانون تفکیک ارتش از پلیس پایمال شود.
بدین ترتیب در سال 1981 کنگره آمریکا پذیرفت که ارتش و پلیس باید با یکدیگر همکاری کنند و ارتش مجوز ورود به حریم شهروندی را کسب کرد.بررسی های کنگره در این دهه و نزدیک شدن ارتش به پلیس محلی به روابط مستحکم وزارت دفاع و دادگستری آمریکا در سال 1994 ختم شد.
براساس توافقنامه ای میان این دو قرار شد تا تکنولوژی نظامی فدرال با امکانات پلیس محلی درآمیزد.
در حالیکه قانون اساسی کشور استفاده از برخی تسلیحات نظامی را تنها در زمان جنگ اعلام کرده بود مردم آمریکا شاهد حضور آنها در محل های مسکونی شدند.
بین سالهای 1995 تا 1997 وزارت دفاع آمریکا یک میلیون ودو هزار ابزار نظامی را وارد نیروی پلیس این کشور کرد.
در سال 1997 کنگره آمریکا که همچنان خواهان تشدید همکاری پلیس و ارتش بود قانونی را با عنوان قانون دفاع ملی اقتدار امنیتی تصویب کرد و یک شرکت موظف به انتقال سریع تجهیزات نظامی به پلیس محلی شد.
در حالیکه در سال 2005، 17 هزار تجهیزات نظامی به ارزش 727 میلیون دلار به انبارهای پلیس محلی منتقل شد.
این درست زمانی بود که تجهیز پلیس آمریکا در حالی احتیاجی نداشت همپای ارتش پیش می رفت تا به شکلی جنگی و نظامی با جنایات محلی روبرو شود.
پلیس آمریکا به تدریج با همکاری با ارتش و استفاده از شیوه های نظامی خو گرفت و حتی کوچکترین واحدهای پلیس در آمریکا نیز با شیوه های نظامی آشنا شدند.
به این ترتیب شرکت های تجاری با برگزاری سمینارها و انتشار بروشورهای رنگی وارد میدان شدند و به تبلیغ درباره تیپ های مختلف سلاح های نظامی پرداختند به گونه ای که وارد شدن به بازار تجاری نظامی بسیاری از سرمایه داران را متوجه خود کرد.
سرمایه داران خصوصی تلاش کردند با طراحی مرغوب ترین و زیبا ترین لباس های جنگی با هم به رقابت بپردازند.
بسیاری از این سرمایه داران رقابت در شعارهای خود را پررنگ جلوه می دهند به گونه ای که برخی از این شعارها مانند« از جنگ خلیجی تا جنگ با مواد مخدر» به مخاطب تلقین می کند که برای انواع اعمال بزه شهری باید از طریق جنگ وارد عمل شد.


به گزارش آلتر نت، پلیس محلی آمریکا در حال حاضر بیش از آنکه متکی به نیروهای خود باشد تجهیز شده با قوای ارتش است و شاید اینگونه بتوان دلیل خوی خشونت طلب پلیس این کشور را در مقابله با مجرمین تعریف کرد.
در انواع فیلم های مستند ضبط شده از فعالیت پلیس آمریکا نشان داده شده است که پلیس این کشور در اولین برخورد تمایل دارد با اعمال ضربات خشونت آمیز به مجرم وارد عمل شود.
این درحالی است که آمار جرم و جنایات شهروندی آمریکا نه تنها کاهش نیافته است بلکه ناامنی در این کشور بسیاری از مهاجران به بازگشت به کشورشان وا می دارد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 50167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha