تلاوت قرآن و استغفار در ماه شعبان مورد توجه قرارگیرد

استاد حوزه علمیه قم، ماه شعبان را دروازه ورود به ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در ماه رسول خدا، تلاوت قرآن و استغفار در ماه شعبان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته (17 تیر) در جلسه اخلاق حوزه و دانشگاه که در حسینیه بزرگ چرندابیه تبریز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان گفت: بیداری و توجه جامعه اسلامی به این ماه بزرگ و معنوی از ضروریات مهم است.


حجت الاسلام و المسلمین موسی شیخ زاده اهری اظهار کرد: حضرات معصومین و بسیاری ازبزرگان اسلامی روزه ماه شعبان را بسیار محترم می شمردند و در اکثر ایام این ماه روزه بودند.


وی عنوان کرد:‌ بسیاری از این بزرگان روزه ماه شعبان را به روزه ماه رمضان متصل می کردند و در حالی وارد ضیافت الهی می شدند که خودسازی ها و آمادگی های کافی را کسب کرده بودند.


استاد حوزه علمیه قم افزود: شعبان دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است و این امتیاز و شرافت برای ماه نبی مکرم اسلام واقع شده است، چرا که ماه رمضان ماه خداست و کس دیگری مانند نبی مکرم اسلام شایستگی میزبانی مقدماتی برای میزبانی بزرگ الهی به غیراز آن حضرت را ندارد.


وی تاکید کرد: نزدگی به یک سوم ماه شعبا ن سپری شده است و فرصت های معنویاین ماه درحال گذراست و باید توجه خاص به ایام باقیمانده داشت.


حجت الاسلام و المسلمین موسی شیخ زاده اهری، یادآور شد: خلوت با حضرت حق نیاز گمشده امروز بشریت است و دغدغه ها و هیاهوهای دنیوی مانع از توجه به واقعیت وجودی انسان شده است و از این رو بزرگان اسلامی از هر فرصتی برای فراهم کردن خلوت با حضرت حق برای بندگان سفارش فرموده اند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 50580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha