استان دارالعباده یزد می تواند الگویی برای اقامه نماز در سطح کشور باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت ارشاد با اشاره به پیشینه فرهنگی استان یزد در زمینه اعتقادی گفت: استان دارالعباده یزد می تواند الگویی برای اقامه نماز در سطح کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حمیدرضا ناطقی، مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (28 آذر) در نشست شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل اداره ارشاد استان یزد گفت: در ابتدای سال با تفاهم نامه ای که با آقای قرائتی داشتیم برنامه ها را تدوین کرده ایم و به صورت دستور العمل اجرایی برای استان ها ارسال می شود.

وی افزود: توقع ما این است که برنامه های اقامه نماز در استان ها به زودی تصویب شود و در بطن برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند ما با کمبود بودجه همراه هستیم اما انتظار داریم که برنامه های ما پیوست نمازی داشته باشد و امسال در نظر داریم با توجه به گزارشات از فعالان حوزه نماز و همچنین از مسئولین ارشاد شهرستان ها در کشور تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان ها ظرفیت های بسیار خوبی است که باید با پیگیری ها و تعاملات در این زمینه فعالیت کنیم و در این راستا نیز با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد این ظرفیت ها را شناسایی کرد.

مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما می خواهیم در پیوست برنامه های فرهنگی برنامه های نماز نیز گنجانده شود و برنامه های نماز قطع نشود.

ناطقی بیان کرد: الان در حال ارزیابی برنامه های نماز در سال 93 هستیم و از کانون هایی برتر تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود: اکثر فعالیت های فرهنگی در زمینه تعامل با دستگاه های مختلف است که می توان با تعامل با دستگاه های مختلف با پیوست برنامه های فرهنگی اقدامات مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره رضوی یکی از ظرفیت های مناسب برای بحث نماز است که ما می توانیم آنها را منتشر کنیم.

ناطقی تصریح کرد: براساس نیازسنجی مهمترین بحث نماز در خصوص خانواده است که باید بر روی آن کار شود که رسانه و فیلم بهترین ظرفیت برای تاثیرگذاری در خانواده ها است.

وی ادامه داد: در حوزه نماز باید از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استفاده شود و مدیران با دست پر وارد این شورا شوند و با استفاده از ظرفیت های مانند سپاه در این زمینه فعالیت کند.

مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یزد دارالعباده است که باید به عنوان الگویی در کشور شود و قطعا مردم و کارشناسان یزدی پیشنهادات فرهنگی بهتری نسبت به دیگر استان ها دارند زیرا اعتقادات عالی دارند و انتظارات ما نیز بیشتر است.

ناطقی تصریح کرد: چه امسال و چه سال آینده اگر کار نو و ابتکاری در حوزه نماز باشد و توسط استان ها به ما معرفی شود و ارزشمندی آن برای ما محرض شود از آن حمایت می کنیم ولی باید کار نو باشد و خروجی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر روی خانواده به خصوص در بحث فیلم و رسانه و شبکه های اجتماعی فعالیت شود بسیار می توانیم اثرگذاری در زمینه نماز را داشته باشیم و در نظرسنجی که در بین فرزندان خانواده های ارشاد انجام شد مشاهده شد که بسیاری از کودکان و فرزندان دچار دوگانگی شدند زیرا ممکن است الگوی انها در خانواده متفاوت باشد و پدر و مادر متفات در امر نماز باشند.

مدیر ارزیابی شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به جوانان و نوجوانان باید آموزش و زمینه ای برای اجرای نماز داشته باشیم زیرا افرادی که در بحث اعتقادی قوی هستند ما نگرانی نداریم اما نگرانی ما برای جوانان و نوجوانان در حال رشد است و باید در بین آنها لرزه ای ایجاد کنیم.

کد خبر 508708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha