شورای روابط اسلامی آمریکا تحقیق درباره مسجد سوزی هیوستون را خواستار شد

خبرگزاری شبستان: شورای روابط اسلامی آمریکا از مقامات خواست تا درباره آتش سوزی مسجد در هیوستون و انگیزه های ضد اسلامی آن تحقیق کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، دفتر کنترل بر الکل، تنباکو، سلاح و مواد منفجره ایالات متحده آمریکا معروف به«ای تی اف» اعلام کرد: آتش سوزی مسجدی در شهر هیوستون مشکوک به نظر می رسد.

ام جی خان، رییس مرکز اسلامی هیوستون گفت: آتش سوزی زمانی به وقوع پیوست که نماز جمعه پایان یافته بود و مسجد تقریبا خالی بود. آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند و  کسی بر اثر این حادثه آسیب ندیده است.

بر اساس گزارش ها، این مسجد در یک مرکز تجاری قرار داشته است و دود آتش آسیب هایی را به داروخانه مجاور رسانده است.

نیکل استرونگ، کارشناس ویژه دفتر«ای تی اف» در هیوستون گفت: این دفتر در تحقیق درباره این حادثه کمک کننده است.

وی افزود: در ابتدا باید منبع آتش سوزی را پیدا کرد و از آن جایی که یک منشا نداشته است، مشکوک به نظر می رسد.

از سویی دیگر، ام جی خان، رییس مرکز اسلامی هیوستون گفت: مکان نماز را به جایی دیگر انتقال خواهیم داد و امیدواریم علت آتش سوزی حادثه بوده باشد.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی (کی یر) در هیوستون از مقامات خواست تا درباره انگیزه های دشمنی با مسلمانان تحقیق کنند.

مصطفی کارول؛ مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی اظهار داشت: با افزایش حملات علیه مساجد از مقامات می خواهیم درباره انگیزه های احتمالی آتش سوزی مسجد تحقیق کنند.

این درحالی است که گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که این آتش سوزی عمدی بوده است.

منابع آمریکایی گزارش دادند: آتش مسجد و مرکز اسلامی وابسته به جمعیت اسلامی را در شهر هیوستون فرا گرفت و آسیب هایی به مکان های مجاور رساند.

زاهد عبدالله، امام جماعت مسجد و مرکز اسلامی«قبا» ضمن تاکید بر این که آتش سوزی عمدی بوده است، گفت: آتش سوزی ساعت پنج صبح به وقت محلی به وقوع پیوست و محققان گفته اند که شواهد نشان می دهد که این افراد از مواد شیمیایی برای آتش سوزی استفاده کرده اند.

کد خبر 510856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha