استفاده از ظرفیت مساجد جهت ترویج فرهنگ قرآنی

خبرگزاری شبستان: حسین خاکساری هرندی با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام تاکنون به عنوان بهترین مکان برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی کاربرد داشته‌اند، اظهار داشت: امروزه نیز مساجد می‌توانند بهترین نقش را در این زمینه ایفا کنند.

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با انتقاد از نبود هماهنگی لازم بین مسئولان داخلی مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متفاوت ابراز داشت: نبود هماهنگی مناسب بین هیئت امنا، امام جماعت و خادم مساجد در استان اصفهان منجر شده است که 120 کلاس آموزشی قرآن که در مساجد سطح استان برگزار می‌شد تعطیل و در مدارس برگزار شوند.

 

وی با بیان اینکه عدم برنامه‌ریزی صحیح و نبود مدیریت منسجم در مساجد منجر به برگزار نشدن برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این پایگاه‌های اجتماعی شده است،  اضافه کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که هماهنگی لازم بین متولیان بیرونی مساجد از جمله اداره کل‌ اوقاف و امور خیریه، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان  برای اجرای برنامه‌های قرآنی و معارفی وجود ندارد.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ما طرح آموزش حفظ قرآن و کلاس‌های عقیدتی را در مساجد در دستور کار داریم، اضافه کرد: چنانچه هماهنگی لازم بین ارگان‌های مذکور ایجاد نشود این طرح نیز با موفقیت انجام نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مشکل ما برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد کمبود اعتبار و فضای فیزیکی نیست، اضافه کرد: ما در کنار بسیاری از مساجد فضاهایی به نام حسینیه داریم که در طول سال خاک می‌خورد و تنها یک ماه از سال مورد استفاده قرار می گیرد و این ناشی از برنامه‌ریزی نامناسب برای استفاده از فضاهای موجود است.

 

خاکساری هرندی همچنین برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان را اقدامی مناسب در راستای استفاده از ظرفیت مساجد برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مساجد عنوان کرد و ادامه داد: این امری بسیار پسندیده است که امیدواریم با استمرار آن بخش عظیمی از جامعه و به ویژه جوانان را به سمت قرآن و فراگیری معارف اسلامی سوق دهیم.

 

وی در خصوص بین‌المللی شدن جشنواره قرآنی «مدهامتان» نیز ابراز داشت: از آنجایی که هنوز این جشنواره در سطح جامعه جا نیفتاده و فعالیت‌های تبلیغاتی آن دارای کاستی‌هایی بوده است باید در این زمینه بیشتر کار شو د و بعد نسبت به بین‌المللی شدن آن اقدام گردد.

 

کد خبر 510867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha