متفرق بودن خیرین آسیب زاست/ضرورت پرورش خیر

خبرگزاری شبستان: بیادی با بیان اینکه کسی با آموزش خیر نمی شود، گفت: ما دانش آموز، دانشجو و طلبه را آموزش می دهیم اما تربیت نمی کنیم اما باید بدانیم که تربیت مقوله اش جدا از آموزش است.

به گزارش خبرنگار شبستان، بیادی، عضو شورای شهر تهران در نشست خبری مراسم مهر محمدی که امروز در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: در حدیثی آمده است که اسلام در 2 کلمه بنیانگذاری شده است یکی توحید و دیگری وحدت در کلمه.

 

بیادی با اشاره به ضرورت وحدت در جامعه بیان کرد: وظیفه داریم که در جامعه همه با هم باشیم هر چند اقشار و مذاهب مختلفی در جامعه وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مسئله خیر دایره وسیعی است، عنوان کرد: خیر ربطی به دولت ها، سازمان ها و ارگان ها ندارد؛ خیر اول یک مقوله شخصی است و از خانواده شروع می شود. والدین برای فرزندان خود کار خیر می کنند و سپس فرزندان هم امور خیر را برای والدین خود انجام می دهند. بعد لایه خیر فراتر می رود و از خانواده به اقوام و خاندان می رسد، سپس به محله و منطقه و شهر می رسد.

 

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: باید با کمک اصحاب رسانه کاری کنیم که خیر از خانواده ها شروع شود و به مدارس، دانشگاه ها و حوزه برسد. تربیت از خانواده شروع می شود.

 

وی با بیان اینکه برای انجام کار خیر حتما نباید ثروتمند بود، یادآور شد: سرایداری را می شناختم که به ایشان کمک می کردند، یک شب دیدم که آنچه به او داده بودم را به باغبانی بخشید و به من گفت او از من محتاج تر بود در صورتی که وضع این سرایدار خوب نبود.

 

بیادی خاطرنشان کرد: جبران خلیل جبران مسیحی و لبنانی است در جامعه اسلامی بزرگ شد و صد سال پیش فوت کرد، کتاب پیامبر و دیوانه او معروف است و تاکنون 10 جور مختلف ترجمه شده است. جبران خلیل جبران جملات زیبایی هم در مورد کارهای خیر دارد، او گفته است پرنده خیر 2 بال دارد یکی از آنها دهنده است و دیگری گیرنده است.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین نباید قیافه بگیرند، اظهار داشت: ما به عنوان خیر باید از کسی که خیر را از ما قبول کرده است، تشکر کنیم. اگر در این وادی رفتیم می شود انجما کار برای رضای خدا، اگر طرف خیر را از ما نگیرد در واقع خیری محقق نمی شود.

 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت پرورش خیر، خاطرنشان کرد: ما باید در جامعه خیر پرورش دهیم و پارامترهای پرورش را بلد باشیم، پارامترهای پرورش با آموزش فرق دارد.

 

وی یکی از آسیب های اجتماعی جامعه ما را آموزش دانست و افزود: ما دانش آموز، دانشجو و طلبه را آموزش می دهیم اما تربیت نمی کنیم، تربیت مقوله اش با آموزش جداست، با آموزش کسی خیر نمی شود، با رفتارهاست که می شود خیر تربیت کرد.

 

بیادی اظهار داشت: مادران با قصه گویی بچه ها را تربیت می کنند در واقع قصه، داستان و الگودادن بچه را تربیت می کند و با این کارها می توان خیر تربیت کرد.

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خانواده خیر در جامعه باید محترم باشد، عنوان کرد: پول دادن جان کندن است و برای برخی از افراد پول از جانشان ارزشمندتر است. افرادی هستند که به خاطر 100 هزار تومان آدم می کشند. تربیت خیر از خانواده شروع می شود، نمی شود از خانواده ای خسیس خیر تربیت شود.

 

وی یکی از آسیب های جامعه ما متفرق بودن خیرین دانست و گفت: وقتی خیرین را دور هم جمع می کنیم مدیریت یکپارچه اتفاق می افتد نتیجه مدیریت یکپارچه بسیار مفیدتر و اثربخش تر از مدیریت جزیره ای است، ما در حال حاضر خیریه های زیادی داریم، خیریه ای داریم که فقط

کد خبر 510920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha