بیماران خاص بیش از همه جزو ایتام هستند

خبرگزاری شبستان: امینی گفت: با توجه به شرایط بحرانی وضعیت آب و هوا و افزایش استرس ها پیش بینی می شود در ۱۰ سال آینده از هر ۱۰ نفر سه نفر به سرطان مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار شبستان، نشست خبری مراسم مهر محمدی امروز یکشنبه ششم دی به همت انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص و موسسه خیریه حمایت از اقشار محروم در حوزه هنری برگزار شد.

 

علی اصغر امینی، مدیرعامل خیریه بیماران خاص در این مراسم گفت: سلامتی تاجی است بر سر انسان های سالم که این تاج را فقط آدم های بیمار می بینند، ما باید قدر سلامتی، داشته ها و نعمت های خود را بدانیم.

 

امینی با بیان اینکه بیماران خاص بیش از همه جزو ایتام هستند، عنوان کرد: بیماری خاص مصیبت بزرگی است؛ شرایط بیمارستان ها جوابگوی بیماران خاص نیست. بیمارستان ها کمبودهای زیادی دارند و به همین دلیل ما حدود 12 سال است که دور هم جمع شده ایم تا وظیفه انسانی خود را در قبال بیماران خاص انجام دهیم و البته در این راه خیرین کمک های زیادی به ما می کنند.

 

مدیرعامل خیریه بیماران خاص اظهار داشت: از نظر شرایط آب و هوایی در وضعیت بحرانی قرار داریم و با وجود افزایش استرس ها پیش بینی می شود که در 10 سال آینده سه نفر به سرطان مبتلا هستند. باید منتظر بزرگترین فاجعه باشیم و از اکنون مردم و دولت باید اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه 570 نفر بیمار خاص را تحت پوشش قرار دادیم، عنوان کرد: ما کشوری عمل می کنیم و به طور میانگین برای هر بیمار یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارویی در هر ماه در نظر گرفته ایم در واقع سعی می کنیم داروی بیمار را به طور رایگان در اختیارش قرار دهیم و این کمک منهای کمک های نقدی است که به بیمار و خانواده اش می کنیم.

 

امینی خاطرنشان کرد: حدیثی در مورد کمک به بیماران داریم که در آن ذکر شده است هر کس در برآورده شدن نیاز بیماری کمک کند مثل کسی است که از مادر متولد شده است، همه ما وظیفه داریم که به هم نوعان خود کمک کنیم.

 

مدیرعامل خیریه بیماران خاص عنوان کرد: بحث ما فقط جمع آوری کمک های نقدی نیست، خیرین همکاری های مختلف با ما دارند، از تخفیف گرفته تا مسایل حسابرسی.

 

وی در مورد چگونگی پوشش قرار دادن بیماران خاص از سوی خیریه بیماران خاص عنوان کرد: با توجه به ارتباطات رسانه ای و زیرنویس تلویزیون نمایندگان سیاسی دولت مثل فرمانداران در شهر کارهای تحقیقاتی را انجام می دهند و سپس بیمار را به ما معرفی می کنند و ما هم به بیمار و خانواده اش کمک می کنیم.

 

بر اساس این گزارش، دکتر کرمانی، عضو هیئت مدیره خیریه بیماران خاص در این نشست گفت: انفاق و بخشش در منابع دینی ما به وفور یافت می شود. خداوند تاکید کرده است که به نیازمندان کمک شود ما در این راستا موسسه خیریه بیماران خاص را تشکیل دادیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات پدید آمده در جامعه را حل کنیم. با توجه به ازدیاد اقشار محروم در جامعه نیاز است که خیرین تلاش بیشتری کنند.

 

 

کد خبر 510926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha