یلدای مهربانی در جشن پیامبر مهربانی‌ها

خبرگزاری شبستان: مردم شهر رشت با برپایی میز مهربانی متفاوت از سایر نقاط کشور به حمایت از کودکان یتیم و بی‌سرپرست شهر پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، این روزها مردمان کشورمان در حرکتی خودجوش چتر مهربانی را گسترده تا بتوانند نیازمندان را زیر چتر خود فارغ از هرگونه اعتبار دولتی و سیاسی حمایت کنند. اقصی نقاط کشورمان در این روزهای سرد زمستان شاهد یاری به همنوع با برپایی دیوار مهربانی و اهدا پوشاک به نیازمندان بیرا گرم کردن سرمای زمستان هستند.

 

اما این مهربانی به گونه‌ایی دیگر در رشت تجلی یافت. عده‌ایی از شهروندان رشتی در هفته وحدت، ولادت پیامبر رحمت و مهربانی این بار با برپایی میز مهربانی که نمادی از عشق به کودکان سرزمینم است به یاری کودکان یتیم و بی سرپرست شهر شتافتند.

 

آری امروز بهزیستی گیلان سرشار از عشق و دوستی بود. کارکنان اداره آب و فاضلاب گیلان به ابتکار رامین صفاری در حرکتی مردمی تحت عنوان یلدای مهربانی به جمع‌آوری انواع اسباب بازی، عروسک، پوشاک و وسایل مورد نیاز کودکان کرده تا در این روزهای گرم مهربانی دل کودکان شهرمان را به عشق و محبت گرم کنند.

 

امروز برپایی میزهایی پر از اسباب بازی و وسایل مختلف، نشاط کودکانه ایی در بهزیستی ایجاد کرده بود که وصف ناشدنی است، همه این وسایل به گفته پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان به کودکان یتیم و بدسرپرست اهدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این میز نماد عشق به همنوع است، تصریح کرد: همه ما باید برای  ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک به اقشار آسیب دیده تلاش کنیم.

 

پارسی با تجلیل از این اقدام نوعدوستانه رامین صفاری تصریح کرد: این شهروند طوفانی از مهربانی را در مجموعه کاری خود بوجود آورد و ادامه کار او توسط کارکنان آب و فاضلاب شهری گیلان، با ارزش معنوی فوق العاده‌شان که از روی عشق بود و ناشی از ذات شریف انسانی و انسانیت ادامه یافت و تکمیل شد.                                                     

 

وی تاکید کرد:‌امیدواریم اینگونه اقدامات جهت کمک به نیازمندگان استان گسترش یابد تا نیازمندی حسرت نداشتن چیزی را نکند.

 

رامین صفاری مبتکر این طرح ا بیان اینکه چندی پیش کاری را برای چند تن از همکلاسی‌هایم در دانشگاه انجام داده و آنها جهت تشکر  تعدادی عروسک هدیه دادند. افزود: تصمیم گرفتم تا این عرسک‌ها را به کودکتان یتیم اهدا کنم و با برپایی میز مهربانی در اتاق کارم، همکارانم نیز در این طرح شرکت کرده و موجی از مهربانی ایجاد شد.

 

وی تصریح کرد: این موج مهربانی که در سراسر کشور در قالب، دیوار مهربانی، کوچه مهربانی، یخچال مهربانی و سایر ایجاد شده نشانه معرورزی و عشق به همنوع است.

 

گفتنی است،  240 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی و 540 کودک نزد اقوام سببی و نسبی با حمایت بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

کد خبر 510960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha