فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر منتشر شد

خبرگزاری شبستان: فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری اروند و اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با ایام مبارک سالروز ولادت با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) و فتح غرور آفرین خرمشهر همیشه قهرمان، با هدف پاسداشت یاد و خاطره دلاور مردان و شیرزنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس و خلق تجربه های نوین و کشف افق های تازه در قلمرو تئاتر مقاومت در فضایی سرشار از امید و پیروزی برگزار می کند.

 

الف– بخش مسابقه تئاتر صحنه ای

فیلم نمایش های متقاضی شرکت در این بخش، متناسب با موضوع جشنواره، می بایست در سه نسخه بر روی لوح فشرده به همراه یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل نمایشنامه در محیط Word به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

آثاری که با تکیه بر فرهنگ پایداری و سلحشوری، به ایجاد انگیزه و تقویت نشاط و امید در جامعه و به مقاومت ملت مسلمان ایران در برابر تهاجم بیگانگان در طول تاریخ پرداخته باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

نمایش هایی که از عوامل اجرایی و حجم دکور کم برخوردار باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

ستاد برگزاری صرفا پذیرای نمایشنامه هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی از آنها (عمومی و جشنواره ای) به صحنه نرفته باشد.

ستاد برگزاری پاسخگوی طرح های ارسالی نمی باشد.

گروه های راه یافته به این بخش تا سقف 50 میلیون ریال کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

آثار برتر جهت اجرای عمومی مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت و نمایش­های برگزیده این جشنواره به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

 

ب– بخش مسابقه تئاتر خیابانی

ستاد برگزاری جشنواره صرفا پذیرای نمایش هایی خواهد بود که ضمن هماهنگی با موضوع جشنواره، تا کنون در هیچ کجا اجرا نشده باشند.

آثاری که با تکیه بر فرهنگ پایداری و سلحشوری، به ایجاد انگیزه و تقویت نشاط و امید در جامعه و به مقاومت ملت مسلمان ایران در برابر تهاجم بیگانگان در طول تاریخ پرداخته باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت. 

فیلم نمایش های متقاضی شرکت در این بخش، متناسب با موضوع جشنواره، می بایست در سه نسخه بر روی لوح فشرده به همراه یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل طرح و ایده در محیط Word به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

گروه های راه یافته به این بخش تا سقف 20 میلیون ریال کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

 

ج- گاهشمار

آخرین مهلت ارسال آثار : ٢١ فروردین ١٣٩٥

اعلام نتایج بازبینی : ٣١  فروردین ١٣٩٥

برگزاری جشنواره : ٢٨ اردیبهشت تا ١خرداد ١٣٩٥

مدارک عمومی مورد نیاز

فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره (برای هر بخش به صورت مجزا ارسال شود)

خلاصه اثر (حد اکثر پنج سطر)

مجوز کتبی نویسنده یا ناشر

چکیده سوابق هنری متقاضی در یک برگ A4 تایپ شده

یک قطعه عکس ٤×٣ متقاضی

 

کد خبر 511022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha