« رشت در قاب خیابان»/ تئاتر از راهکارهای موثر در آموزش مباحث شهروندی

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری نخستین جشنواره رشت در قاب خیابان از از ۶ تا ۱۲ دی در مناطق پنجگانه شهرداری رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علیرضا قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت عصر امروز(6 دی) در مراسم افتتاحیه نمایش خیابانی با موضوع شهروندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته رشت، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی تحت عنوان« رشت در قاب خیابان»با محوریت مسائل شهروندی برگزار می‌شود.

 

وی اذعان کرد: این جشنواره از 6 تا 12 دی در مناطق پنجگانه شهرداری رشت اجرا خواهد شد.


قانع تصریح کرد: گلپارک گلسار(خیابان 118)، پیاده رو فرهنگی علم الهدی، کنارگذر تختی، پارک دانشجو و پارک پل تالشان هر روز از ساعت 11 صبح تا 16 عصر شاهد برگزاری این تئاترهای خیابانی هستند.

 

وی با بیان اینکه هشت نمایش در این جشنواره اجرا خواهند داشت افزود: هر نمایش 6 بار اجرا خواهد داشت که در مجموع 48 اجرا، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی « رشت در قاب خیابان » را رقم می‌زند.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت ادامه داد: « در کلانشهر» به کارگردانی مجید پتکی، « منم آدم» به کارگردانی کیوان خسرو مرادی، «پ مثل پیاده رو» به کارگردانی امیر میرخوشحال، « درجستجوی شادی» به کارگردانی حسین سرپرست، «حرف‌هایی که همیشه هست» به کارگردانی هومن میرمعنوی، «رشت 1394» به کارگردانی حسین رفعتی،«نان خورهای دروغین» به کارگردانی حمید علیزاده و«سنگ‌های شهری» به کارگردانی مسلم خردمند از تئاترهای خیابانی این جشنواره هستند.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت، استفاده از ابزار تئاتر را یکی از راهکارهای موثر در آموزش مباحث شهروندی دانست و افزود:  امیدواریم این جشنواره با حمایت هنرمندان تئاتر، سال آینده رقابتی برگزار شود.

 

وی با بیا اینکه این نمایش‌ها در گونه‌های متنوع برگزار می‌شود، تصریح کرد: سیاه بازی، نقالی، تئاتر شورایی، پرفورمنس از گونه‌های این جشنواره خیابانی است.

 

گفتنی است، هفته رشت از ۵ دی آغاز شده و تا ۱۲ دی که به نام روز رشت نامگذاری شده است ادامه دارد.

 

کد خبر 511028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha