هیچ مسئولی برای ارتکاب تخلف انتخاباتی، حاشیه امن ندارد

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تمام مسئولان، کاندیداها، ستادها و مردم در انتخابات باید بر محور قانون حرکت کنند، گفت: دستگاه قضایی استان برای هیچ مقام و مسئولی در ارتکاب تخلف و جرائم انتخاباتی، حاشیه امن قائل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، عصر امروز(6 دی ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود چند ماهه دستگاه قضا استان برای جلوگیری از انجام تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه تا کنون نیز به برخی نماینده های فعلی و کاندیداها تذکر داده شده است، تصریح کرد: تماس ها هم مانع اجرای قوانین نمی شود و تخلفات انتخاباتی از سوی هر شخصی انجام شود، در صورت محرز شدن به طور قاطع رسیدگی می شود.

 

حجت الاسلام قدرتی  تاکید کرد: انتخابات ، نماد مردم سالاری دینی ماست و نباید دچار خدشه شود، بنابراین سهل انگاری، اهمال و نبود وقت کافی برای احراز صلاحیت افراد، نمی تواند توجیه کار باشد، چرا که سرنوشت کشور به هر دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بستگی دارد.

 

وی گفت: مجلس شورای اسلامی ضامن امنیت کشور است، همانگونه که در قضیه برجام، مجلس به کمک دولت آمد تا در برابر کارشکنی دولت های غربی با اقتدار بایستد، بنابراین انتخابات سنگر کشور است که باید پر شور و مستحکم برگزار شود.

 

مقام عالی قضایی  در استان اظهار داشت: مردم فرهیخته و علاقمند به اهل بیت خراسان شمالی که برای حضور در انتخابات بین استان ها سرآمد هستند، 7 اسفندماه سال جاری هم با بصیرت و خلوص نیت به میدان خواهند آمد.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی 09352303715 به اعلام جرائم انتخاباتی توسط مردم اختصاص داده شده است، افزود: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید سلامت نفس، اعتقاد، صلابت روح و داشتن باورهای اسلامی و انقلابی را در کاندیداها مورد توجه قرار دهند و بهترین را که شایستگی علمی، اخلاقی و رفتاری دارد انتخاب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور حد اکثری در انتخابات خواست رهبری است، تصریح کرد: حضور گسترده کاندیداها برای هر دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، پدیده جدید است که اهمیت انتخاب اصلح را ضروری می کند، چرا که بحث نفوذی که رهبری مطرح کردند، می تواند در همین جاها تحقق یابد و افرادی در رأس قرار گیرند که کشور را در چند سال آینده دچار مشکل کنند.

 

وی اظهار کرد: البته این حضور گسترده کاندیداها نشانگر فضای باز سیاسی و نظام مردم سالاری دینی هم هست که کثرت کاندیداها، منجر به حضور حداکثری مردم خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه جدی گرفته نشدن بحث نفوذ، ساده اندیشی است، عنوان کرد: بحث نفوذ، بحث جناحی نیست و کسانی که این را مطرح می کنند، یا تذکر رهبری را در این زمینه نفهمیده اند و یا خود را به کج فهمی زده اند.

 

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: هیئت های اجرایی و نظارت هم باید نهایت دقت را برای بررسی صلاحیت کاندیداها انجام دهند و در مدت دو ماه تا برگزاری انتخابات، شبانه روز تلاش کنند تا مبادا حضور گسترده کاندیداها برای رسیدن به کرسی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در راستای حرکت های گروهی باشد که هر اندازه هم رد صلاحیت شوند، باز هم تعدادی به علت کمبود وقت یا نیرو در هیئت های اجرایی و نظارت اجازه حضور در مجلس خبرگان و شورای اسلامی پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هر گونه کوتاهی در بررسی صلاحیت کاندیداها ظلم به مردم و کشور است، گفت: دشمن از هر راهی که بتواند، نفوذ می کند و هیچگاه از راه باطل خود ناامید نمی شود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

 

کد خبر 511041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha