آل سعود بی کفایتی خود را با کشتار شیخ نمر به اوج رساند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن محکومیت به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: آل سعود بی کفایتی خود را با کشتار شیخ نمر به اوج رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد امروز (13 دی) در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان و طلاب استان یزد در محل حوزه علمی مصلی یزد ضمن محکومیت به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: این اقدام جنایتی بزرگ ای سوی آل سعود بود.

وی افزود: ما امروز در عربستان شاهد تبعیض های فراوانی هستیم و با وجود این که 20 درصد از مردم این کشور شیعه هستند و در تمامی نقاط این کشور نیز حضور دارند اما از حقوق طبیعی خود محروم هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: این شیعیان با تبعیض های فراوانی روبرو هستند و شیخ نمر نیز تمام حرفش در این خصوص بود و می خواست  که رفع تبعیض در کشورش بوجود بیاید و ان را از کشورش مطالبه کرده بود.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: امروز در این کشورها کسانی که حرف از آزادی اندیشه می زنند یا مانند زکزاکی در بند هستند و  یا اینکه مانند شیخ نمر گردن زده می شوند که این نشان دهنده جنایات آنها است.

وی افزود: عربستان یکی از ایالت های آمریکا است و انواع تبعیض های فراوانی که بین شیعیان وجود دارد به واسطه سرسپردگی آنها است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امروز شیعیان را متهم به کفر و خرافه گرایی می کنند و در این راستا نیز از لحاظ فرهنگی و بخش های مختلف نیز برای مردم و شیعیان تبعیض بوجود آورده اند و آل سعود نیز در حمایت از غرب و آمریکا به این کارهای خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت ساخت مساجد و حتی تخریب مساجد شیعیان از جمله این تبعیض ها است و شیخ نمر نیز خواسته اش رفع این تبعیض ها بود تا این تبعیض ها کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: در این کشورها از لحاظ قانونی نیز هیچ شیعه ای حق گرفتن مسئولیت ندارد و جایی که 20 درصد از مردم آن را شیعیان تشکیل می دهد آنها حق گرفتن پست و مسئولیت در کشور ندارند و محدودیت شغلی نیز برای آنها اعمال می شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت : ملت اسلام بیدار است و امروز نیز انقلاب اسلامی به فرموده امام(ره) و مقام معظم رهبری پیام خود را صادر کرده است که فریاد از وحدت و یکسان شدن قانون ها دارد.

وی ادامه داد: ما ضمن محکومیت این جنایت ها خواستاریم که مجامع غربی که دم از حقوق بشر می زنند حداقل حقوق بشر را حکومت های شیخ نشین را پیگیری کند و در این راستا نیز از مسئولین بی کفایت عربستان می خواهیم تا از شکنجه شیعیان و کشتار این بی گناهان دست بردارد و به حقوق شیعیان احترام قائل شود.

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: ما از دست اندرکاران بی کفایت سعودی می خواهیم که آزادی شیعیان برای ساختن مسجد را در نظر بگیرند و حتی مباحث شیعی نیز در مدارس شیعیان بیان شود.

وی افزود: ما از این خیانتکاران دست نخواهیم برداشت و برای خون این مظلومان از مجامع بین المللی به عنوان رسیدگی به مظلومان شیعه در انتظار هستیم.

کد خبر 512407

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha