برترین های  آزمون قرآن و عترت استان سمنان معرفی شدند

خبرگزاری شبستان: سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اسامی برترین های آزمون قرآن و عترت استان سمنان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ مجتبی نورمحمدی امروز(22 دی) در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امسال قریب هزار و ٥٠٠ نفر در هشت حوزه استان سمنان در آزمون قرآن و عترت استان سمنان شرکت کردند افزود: طبق اسامی اعلام شده خداداد مهرگان از مهدیشهر و شیدا کلاتی از شاهرود با کسب رتبه ١٠٠ موفق به کسب جائزه پنج میلیون ریالی سفر به عتبات عالیات تعلق گرفت.

 

وی گفت: زینب اصغر زاده از شاهرود، کبری شاه حسینی از آرادان و سمیرا سرپرست از سمنان نیز جائزه دو میلیون ریالی سفر به مشهد مقدس را کسب کردند.

 

نورمحمدی اضافه کرد: پنج نفر از شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن و عترت این استان شامل مطهره اصغری از میامی، طاهره فراتی از دامغان، طیبه مجنی از شاهرود، سحر مطلبی از سمنان و لیلا بیگم مرتضوی از شاهرود نیز سایر جوائز یک میلیون ریالی را به خود اختصاص دادند.

 

به گفته وی در مجموع در کشور به ٤٨ نفر از شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت جایزه عتبات عالیات، ١٠٩ نفر مشهد مقدس و ٢٥٣ نفر سایر جوائز تعلق گرفته است.

 

نور محمدی تصریح کرد:جوائز برندگان این آزمون به حساب آنها واریز و برخی نیز در آیین ویژه ای که همزمان با دهه مبارکه فجر در تهران برگزار می شود به آنها اعطا خواهد شد.

 

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ثبت نام یک هزار و ۴۸۸ نفر در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وعترت خبرداد وگفت: از این تعداد یک هزار و 219 نفر داوطلب زن و 269 نفر داوطلب مرد هستند.

 

وی تصریح کرد: از شهرستان شاهرود 542 نفر، سمنان301 نفر، گرمسار 219 نفر، دامغان 214 نفر، میامی 93 نفر، سرخه 53 نفر، مهدیشهر 45 نفر و آرادان 21 نفر در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وعترت استان سمنان ثبت نام کردند.

 

نورمحمدی تعداد داوطلبان زیر 12 سال 250 داوطلب و بالای 12 سال یک هزار و 238 داوطلب ذکر کرد و افزود: سنجش وارزیابی کمی وکیفی عملکرد آموزشی موسسات ومراکز قرآن وعترت، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان وجوانان برای فراگیری معارف قرآن وعترت، استاندارد سازی آموزش های قرآن وعترت در موسسات ومراکز قرآنی، شناسایی ومعرفی نخبگان واستعدادهای درخشان قرآنی وتولید بانک جامع اطلاعات قرآنی و... را از اهداف آزمون سراسری قرآن وعترت اعلام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 514805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha