پیروان فرقه های بهاییت ومدعیان دروغین درپی بازنگه داشتن باب نبوت هستند

معاون پژوهشی پژوهشکده مهدویت ظهور منجی را هدف غایی نبوت بنابر آیات قرآن دانست و گفت: فرق ساختگی همچون بهاییت و مدعیان دروغین می کوشند که اسلام را دین خاتم معرفی نکرده و باب نبوت را در هر زمان مفتوح نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد جعفری، معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت درباره تصریح آیات قرآن بر ظهور منجی آخرالزمان (عج) به خبرنگار شبستان گفت: بحث موعود و منجی از موضوعات مهم در آیات قرآن است و طبق کتب نگارش شده درباره موعود، بین 400 تا 500 آیه از کتاب الهی به مسائلی همچون امام عصر (عج) و علائم ظهور ایشان اختصاص دارد.

وی این آیات متعدد را موید ریشه داشتن این آموزه شیعی در ژرفای قرآن دانست و اظهار کرد: وجود امام در هر عصر و زمان، مسائل غیبت، بشارت ظهور منجی بر عدالت گستری، نشانه های ظهور، اوصاف یاران، ویژگی های حکومت امام عصر (عج) و ترسیم جامعه، وقایع دوران ظهور همچون زنده شدن برخی از اموات و نزول حضرت عیسی (ع) و اقتدا به امام عصر (عج) از مهمترین مباحثی است که در این آیات تصریح شده است.

 

مهدویت اصلی ریشه دار در آموزه های وحیانی است

حجت الاسلام جعفری با بیان این مطلب که وجود این آیات و روایات ذیل آنها نشانگر بحث روشن و علمی قرآن درباره مهدویت است، تصریح کرد: بنابراین موضوعات متنوع و مطرح در مصحف شریف مهدویت اصلی ریشه دار در آموزه های وحیانی است و با اندک تامل در آیات می توان ضرورت این بحث را دریافت.

معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت با استناد به آیه 55 سوره مبارکه نور بیان کرد: حاکم کردن دین الهی بر زمین و ممانعت از اداره جامعه با معیارهای مادی گرایانه از مهمترین کارکردهای ظهور منجی بنابر آیات قرآن است، تا انسان ها با تمکین از دین به سعادت حقیقی دست بیابند.
وی ادامه داد: علاوه بر این با ظهور منجی و تشکیل حکومت جهانی ایشان امنیت از دست رفته انسان در سایه جنگ افروزی ها و گسترش روزافزون فناوری های ارتباطی که حتی درون خانه افراد را نیز تحت کنترل دارند، احیا شده و بعد از تجربه ترسی هولناک امنیت و آرامش بر زندگی بشر حاکم می شود.
حجت الاسلام جعفری با بیان این مطلب که عبادت و بندگی خداوند با ایجاد این آرامش به عنوان هدف غایی خلقت محقق می شود، ابراز کرد: بنابر تصریح آیات قرآن زمین میراث بندگان صالح پروردگار است و این قانونی تغییرناپذیر است امری که نه تنها مصحف شریف بلکه دیگر کتب آسمانی نیز علی رغم تحریفات متعدد تاریخی بر آن تاکید دارند.

 

مهدویت هدف غایی نبوت و هادی مردم به شاهراه وصول به حق

وی با اشاره به اعتقاد و تصریح تمامی کتب آسمانی بر حضور و ظهور منجی آخرالزمان عنوان کرد: مطابق با روایات، هر پیامبر الهی ظهور منجی را بشارت داده است و این یعنی مهدویت هدف غایی نبوت و هادی مردم به شاهراه وصول به حق است که اگر وجود نداشت نبوت و بشارت راه به جایی نمی برد.

معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت با بیان این مطلب که بشارت منجی آخرالزمان (عج) تنها به ادیان الهی محدود نشده و حتی در مکاتب ساخته بشر نیز مورد تایید است، گفت: مکاتبی همچون بودا نیز به این بحث باور دارند البته فرق مختلف آنها با شدت و ضعف متفاوت به این مسئله نگاه می کنند اما اجرای عدالت و حاکمیت خوبی ها بر جهان نقطه مشترک همگی آنها است.

وی درباره سوء استفاده دشمنان از آیات قرآن برای زیرسوال بردن بحث مهدویت بیان کرد: تمامی مسلمانان از هر مذهبی بر ظهور منجی آخرالزمان به عنوان وعده رسول اکرم (ص) اعتقاد دارند، بنابراین شبهه ای از جانب آنها برای زیرسوال بردن تصریحات قرآنی مطرح نمی شود.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: دشمنان اسلام و قرآن می کوشند تا اثبات کنند که به دلیل عدم ذکر نام موعود آخرالزمان (عج) در مصحف شریف این آموزه فاقد ریشه وحیانی و ساخته و پرداخته مسلمانان است و این امر به خوبی در فرهنگ لغات بریتانیا و ذیل مدخل "مهدی" (عج) آورده شده است.

 

تلاش فرق ساختگی بهاییت و مدعیان دروغین مفتوح نگه داشتن باب نبوت

وی درباره تلاش فرق ساختگی همچون بهاییت و مدعیان دروغین در این زمینه اظهار کرد: اینها می کوشند که اسلام را دین خاتم معرفی نکرده و باب نبوت را در هر زمان مفتوح می دانند، علی رغم اعتقاد به اسلام آن را دین پایان یافته می دانند که با ظهور ادیان جدید باید به حاشیه رانده شود.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: این فرق خاتمیت پیامبر (ص) را نه به عنوان ختم نبوت بلکه به عنوان نگین انگشتری رسالت می دانند و می کوشند با استدلال های غیرمنطقی ضرورت ظهور ادیان جدید را اثبات کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 51533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha