ایجاد شبکه سلفی در کویت با هدف اختلاف شیعه و سنی

گام جدید وهابی های تندرو برای ایجاد فتنه طایفه ای بین مسلمانان و ایجاد درگیری میان شیعه و سنی، راه اندازی شبکه جدید البرهان با سرمایه دستگاه اطلاعات عربستان در کویت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یک گروه تندوری وهابی در با هدف تخریب عقاید مسلمانان شیعی در گام جدیدی برای افزایش تحریک فتنه ای طایفه ای در جهان عرب آغاز کردند و این گام جدید انتقال پخش برنامه های شبکه ماهواره ای "البرهان" به کویت و تاسیس دفتر شبکه برهان در این کشور است. شبکه برهان، شبکه ماهواره ای وهابی به مانند شبکه "وصال" و "صفا" است که پس از مجهز شدن به امکانات فنی جدید و فراهم کردن استودیو هایی برای اجرای برنامه های تکفیری، هدف تکفیر مسلمانان به ویژه مسلمانان شیعه را دنبال می کنند.
برهمین اساس، یک نماینده کویتی که نامش ذکر نشده است، در گفتگو با شبکه خبری نهرین نت در این باره گفت: جریان وهابی سلفی در کویت در پشت انتقال پخش برنامه های شبکه ماهواره "البرهان" به کویت و تاسیس دفتر این شبکه در کشور کویت است. هدف این شبکه ایجاد فتنه طایفه ای بین مسلمانان و حمله به عقاید مسلمانان شیعه در عراق، ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس و بی اعتبار کردن مواضع علمای مذهبی عظام و مراجع دینی است .
این منبع ادامه داد: متاسفانه حقیقت این است که کشور کویت به دایه ای برای جریان تندروی وهابی مبدل شده است که ارتباط قوی و شدیدی با رژیم عربستان سعودی است و راه اندازی شبکه ماهواره ای البرهان تنها تلاشی از سوی جریان وهابی سلفی برای ایجاد فتنه طایفه ای در صفوف مردم کویتی و در میان مسلمانان در سایر کشورهای عربی اسلامی و خدمت به طرح آمریکایی اسرائیلی برای ایجاد فتنه طایفه ای است. این شبکه به طور مستقیم اهانت به شیعیان در کویت، عراق، ایران، لبنان، عربستان، امارات، عمان، قطر، امارات و همچنین سوریه و یمن را دنبال می کند.
وی تاکید کرد: شبکه البرهان فعالیتش را از ماه می آغاز و دفترش را در کویت تاسیس کرد تا به شبکه ماهواره ای"صفا" که منسوب به جریان وهابی سلفی در کویت است، بپیوندد و این مسئله به دستور اطلاعات عربستان انجام شد. اگرچه این اقدامات نقض قانونی و امنیتی مهم و جدیدی در این کشور به شمار می آید و دستگاه امنیتی کشور به این مسئله آگاه است.
این منبع آگاه پارلمان کویت تصریح کرد: شبکه ماهواره ای البرهان و شبکه ماهواره ای وصال در حال حاضر با آگاهی دستگاه امنیتی کشور برنامه های خود را پخش می کنند و شرکت کویتی "گلف سات" نیز خدمات دهی به این دو شبکه را برعهده دارد و این مسئله نشانه خطرناکی از حجم نفوذ وهابی ها در موسسه ها و شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی است.
این نماینده با اشاره به رویکرد ضد شیعی شبکه البرهان در کویت، گفت: عملکرد این شبکه به روابط کویت با کشورهای همجوار خود به ویژه عراق و ایران ضربه سختی خواهد زد و این درحالی است که فعالیت های البرهان و وصال در کویت به طور کامل غیر قانونی است و با ماده" قانون صوتی و تصویری" مغایرت دارد و نمایندگان و علمای وهابی تندرو به اداره این دو ماهواره اقدام می کنند؛ بر شبکه ماهواره صفا علمای وهابی تندرو همچون "حامد علی"، "عثمان الخمیس"، "مبارک البذالی" نظارت دارند و "هایف المطیری" و "ولید الطباطبایی" که در مرکز احیا التراث اسلامی مشارکت دارد و به دشمنی با شیعیان شهرت دارد، بر شبکه البرهان نظارت می کنند.
این منبع با اشاره به جریان وهابی تندرو در کویت، گفت: اقدامات این جریان تنها بر روابط کویت با کشورهای دیگر تاثیر نمی گذارد بلکه خطری برای نظام آل الصباح به شمار می آید. این جریان با سوء استفاده از وجود نمایندگان در پارلمان برای سرنگونی شیخ "ناصر المحمد" نخست وزیر کویت و تسلط بر منصب نخست وزیر فعالیت کردند تا نخست وزیر نامزدی از فراکسیون وهابی در پارلمان باشد نه نامزدی از سوی امیر کشور.
وی افزود: متاسفانه طرح های آنها در کشور متوقف نشده و بر تغییر قدرت مشتاقند تا قدرت در دست آنها باشد، حتی برخی از نمایندگان از به چالش کشاندن حکومت و شخص پادشاه نمی ترسند، به طوری که می گویند شیخ صباح احمد ، پادشاه کویت، آخرین پادشاه کویت ار خاندان آل صباح است!
گفتنی است، جریان وهابی در کویت ارتباط محکمی با اطلاعات عربستان دارد و نمایندگانی نیز در پارلمان کویت در از این جریان وجود دارند.
برهمین اساس، نمایندگانی از این جریان در کویت ماهیانه مبالغ پاداشی را از دستگاه اطلاعات عربستان برای اعمال فشار بر حکومت کویت و امیر کویت دریافت می کنند تا مواضع نظام عربستان سعودی را در یمن یا در مسئله اشغال بحرین و یا هر مسئله سیاسی دیگر دنبال بکند.
نمایندگان و شخصیت ها و اصحاب رسانه ای از این جریان وهابی تندرو برای مسلط کردن امکاناتشان برای متجلی کردن فعالیت های رسانه ای، سیاسی و پارلمانی علیه عراق و ایران در داخل کویت تلاش می کنند، حتی نمایندگان فراکسیون وهابی در پارلمان کویت اخیرا دفتر شیخ "ناصرالمحمد" نخست وزیر کویت را به مزدوری ایران متهم کرد! به طوری که نماینده این جریان وهابی سلفی برای توجیه این اتهام خود از نخست وزیر پرسیدند که چرا پنج بار به ایران سفر کردی؟ و شیخ ناصر المحمد در پاسخ به این پرسش ها می گوید که تنها یک بار به ایران سفر کرده است.
نخست وزیر کویت به خاطر این پرسش جریان وهابی که "چرا به عربستان سفر نکردی؟" مجبور شد تا در هفته های گذشته سفری به عربستان داشته باشد تا بتواند از اتهام سلفی بگریزد.
باید تاکید کرد که جریان وهابی در کویت بر شبکه وصال با سرمایه اطلاعات عربستان سعودی تسلط یافته است تا بر ایجاد فتنه طایفه ای در جهان عرب و در منطقه خلیج ، حمله به شیعیان و علوی ها در سوریه و تظاهرات و آتش سوزی موسسه های دولتی به منظور سقوط نظام بشار اسد تحریک کند.
این جریان همچنین بر رسانه ها و روزنامه های کویت برای تایید رژیم بحرین و تایید حضور ارتش عربستان در بحرین و اعمال فشار بر دولت برای اخراج دو سفیر سوری و ایرانی از کویت تسلط یافته است.
هر ناظری می تواند که به آسانی و به سهولت ملاحظه بکند که بیشتر مواضع و طرح های جریان وهابی سلفی در کویت اجرای مستقیم دستورهای دستگاه اطلاعات عربستان و اجرای سیاسیت سعودی است، حتی "ولید الطباطبایی" نماینده تندروی وهابی اخیرا به صراحت خواستار برپایی تظاهرات جریان وهابی ها برای تایید رژیم بحرین و تهاجم عربستان به بحرین و قلع و قمع ملت بحرین شد و همچنین خواسته است تا کویت به عربستان بپیوندد تا ریاض پایخت هر دوی آنها شود!!
دستگاه اطلاعات عربستان قرار است از امسال مجموعه ای از شبکه های ماهواره ای را باهدف ایجاد فتنه طایفه ای بین مسلمانان برای ایجاد نزاع و درگیری میان شیعیان و اهل تسنن راه اندازی کند و این طرح اسرائیلی و آمریکایی است که هدفش تسلط بر منطقه و حمایت از منافعشان است.
پایان پیام/
 

کد خبر 51908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha