هشتمین نمایشگاه کتاب استانی از ۱۰ تا ۱۶ اسفند در محل نمایشگاه های بین المللی استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب استانی با حضور ۵۰۴ ناشر از ۱۰ تا ۱۶ اسفند در محل نمایشگاه های بین المللی استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز(3 اسفند) در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد گفت: تمام انتخابات ها بعد از انقلاب دارای ویژگی هایی بوده است که ویژگی شاخص آنها حضور مردم در پای صندوق های رای بوده است که امیدواریم در این انتخابات نیز مردم با حضور پرشور خود نمایندگانی اصلح را انتخاب کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم که نمایندگان ملت در حوزه فرهنگ بیشتر توجه داشته باشند و پشتیبانی های لازم در تمامی ابعاد صورت گیرد تا بتوانیم با پشتوانه قوی فرهنگی در عرصه های مختلف دیگر موفق باشیم.

غیاثی تصریح کرد: حضور پرشور مردم می تواند پشتوانه بزرگی برای سیاست خارجه ما و نشان دادن قدرت جهانی ما است.

وی ادامه داد: هشتمین نمایشگاه کتاب استانی از 10 تا 16 اسفند در محل نمایشگاه های بین المللی استان یزد در مساحت بالغ بر هفت هزار متر مربع برگزار می شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تعداد غرفه های ما 305 غرفه است که نسبت به سال گذشته این تعداد افزایش پیدا کرده است و تعداد ناشرین نیز 504 ناشر حضور دارند.

غیاثی بیان کرد: در این نمایشگاه کتاب های 30 ناشر به فروش می رسد و در فضایی آنها عرضه می شود که سال گذشته این امر صورت گرفت.

وی افزود: 221 ناشر به صورت مستقل حضور دارند و 180 ناشر نیز نمایندگی آنها در یزد حضور دارند که حضور ناشرین خارجی تعداد 57 ناشر خارجی به زبان های عربی و لاتین است که سطح نمایشگاه را بالا برده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: 45هزار و 750 عنوان کتاب داخلی و 14 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه عرضه می شود.

غیاثی بیان کرد: امسال با همکاری شرکت پیشگامان کویر یزد 20 درصد به تخفیف نمایشگاه اضافه شده است که در استان یزد نیز این تخفیف به 40 درصد رسیده و سقف اعتبار بن نمایشگاه به هفت میلیارد ريال افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برنامه های جنبی نمایشگاه افزود:  حضور خانه کتاب جمهوری اسلامی و اطلاع رسانی آثار منتشره جمهوری اسلامی، رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب، شاهنامه خوانی، امضای کتاب و دیدار با برخی از شخصیت های فرهنگی، معرفی پژوهش های فرهنگی برتر از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: غرفه تست روخوانی و تند خوانی کتاب، غرفه نظر سنجی و ثبت خاطرات و غرفه اهدای کتاب، غرفه سفیران دانایی و نذر کتاب نیز از جمله برنامه های دیگر این نمایشگاه است.

غیاثی گفت:  طرح کتاب سال یزد برای اولین بار در استان یزد اجرا می شود که کل کتاب های از سال 90 تا 94 با موضوع یزد منتشر شده است فراخوان شده و با داوری آثار منتخب انتخاب می شود.

وی افزود: امسال قرار است علاوه بر برنامه های نمایشگاه، حضور ناشرین 12 کتابفروشی استان یزد نیز داریم که بن کتاب نیز به آنها تعلق می گیرد و آنها نیز تخفیف ها را ارائه خواهند کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: هدف ما ارتقای سطح مطالعه در جامعه است که این نمایشگاه ها فرصتی برای جامعه و مردم است تا بتوانند با تسهیل جامعه فرهنگی ما این عملکرد را داشته باشیم.

غیاثی ادامه داد:  اطلاع رسانی آنلاین کتاب در نمایشگاه وجود دارد که تفکیک بندی در نمایشگاه نیز صورت گرفته است و با عنوان های مختلف و موضوع بندی انجام شده است.

وی افزود: معمولا ناشرین نیز تخصصی هستند و بسیاری از غرفه ها نیز این تقسیم بندی را انجام داده اند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان هزینه ۲۰۰ هزار ريال، دانشجویان هزینه ۳۰۰ هزار ريال، اساتید حوزه هزینه ۵۰۰ هزار ريال، اساتید دانشگاه حوزه هزینه ۴۰۰ هزار ريال بن ارائه می شود که سال گذشته حدود یک میلیارد و سه میلیارد ريال با بن کتاب ارائه شد.

کد خبر 525436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha