برگزاری نشست تخصصی کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته در اردبیل

نشست تخصصی کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی با محوریت تعمیق و توسعه فرهنگ حجاب وعفاف در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، سارا حقی، دبیر کارگروه حجاب و عفاف استان اردبیل، صبح امروز (27تیر) در این نشست با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته و نیز یادآوری مسائل مطرح شده در خصوص بانوان در جلسات اخیر، گفت: طبق اولویت بندی موضوعات در قالب بحران هویت و بحران اخلاق، اصلاح عملکرد رسانه ای مصوب شد تا اعضای کارگروه براساس راهکارها در راستای کاربردی کردن آنها به بحث وتبادل نظر بپردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای ارائه شده از طرف اعضا در طول یک ماه را در قالب17 موضوع است و به صورت مکتوب در اختیار اعضا قرار دارد تا با توجه به مطالب عنوان شده، اعضا، نظرات خود را ارائه دهند.

 

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل، مصوبات مهم نشست را با عنایت به پیشنهادات اعضا چنین عنوان کرد: آموزش تخصصی مربیان پرورش، مشاوران و مبلغات به خصوص مبلغات سنتی و مخاطب شناسی در زمینه های روان شناسی مهارت های ارتباط با جوانان، ارزش ها و فرهنگ غنی الهی و اسلامی، استفاده از اساتید مجرب و توانمند آموزش مربیان و مبلغات، تخصیص اعتبارات فرهنگی ویژه آموزش اساتید، ارائه مطالب کارشناس شده به تولید کنندگان فلیم و کارگردان ها واستفاده از ظرفیت دانش آموزان و مدارس در تهیه فلیم های کوتاه دانست.


حقی، آموزش از طریق صدا وسیما از طریق فلیم های کوتاه و انیمیشین در خصوص تبیین عواقب بدحجابی و...، توسعه و ترویج کتابخوانی در کلاس های انشا دانش آموزان، انتخاب پنج مدرسه راهنمایی به صورت آزمایشی برای برنامه ریزی منسجم در خصوص حجاب مقبول اسلامی را از دیگر مصوبات نشست کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی اردبیل طی ماه گذشته اعلام کرد.

 

در ادامه نشست هر کدام از اعضا در سخنان جداگانه ای به ارائه نظرات و تجارب خود در خصوص عملی کردن پیشنهادات مصوب پرداخته و آمادگی خود را برای ارائه مطالب به وب سایت فرهیختگان اعلام کردند.


پایان پیام/

کد خبر 52619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha