امکان حضور 35 موسسه در نمایشگاه بین المللی قرآن متناسب با فضای اختصاصی

مدیر بخش نهادها و موسسات نوزدهمین نمایشگاه قرآن با اعلام ارائه درخواست 56 موسسه برای حضور در این بخش گفت: محدودیت مکانی منجر شده که تنها 35 موسسه متناسب با توانمندی هایشان امکان حضور داشته باشند.

حسن محمدی، مدیر بخش نهادها و موسسات نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان این مطلب که این بخش در واگذاری غرفه به تمامی متقاضیان با محدودیت مواجه است، به خبرنگار شبستان گفت: پس از اعلام فراخوان عمومی در رسانه های جمعی برای ارائه درخواست حضور متقاضیان در این بخش، تا کنون 56 موسسه مردمی و 9 ارگان دولتی برای حضور آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی با اعلام واگذاری مساحتی نزدیک به 920 مترمربع به بخش نهادها و موسسات در نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار کرد: بنابر محدودیت فضایی تنها امکان ارائه غرفه به 35 نهاد و موسسه وجود دارد از این رو متناسب با توانمندی و نیز کیفیت برنامه های مدنظر برای اجرا در نمایشگاه، غرفه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

محمدی با بیان این مطلب که تمامی موسسات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان حضور در این بخش را دارند، تصریح کرد: 9 ارگان دولتی خواستار حضور در بخش نهادها و موسسات نمایشگاه قرآن هستند اما به دلیل ظرفیت بالای فعالیت، آنها خواستار ارائه فضای چندصد متری هستند که با امکانات بخش هماهنگ نیست، اما درپی قول های مساعد رییس نمایشگاه مبنی بر واگذاری فضای بیشتر، انتظار می رود بتوان امکان حضور آنها را فراهم کرد.

مدیر بخش نهادها و موسسات نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره برنامه های این بخش اعلام کرد: برگزاری نشست های تخصصی با محورهایی همچون جهاد اقتصادی، برپایی کارگاه های خانواده قرآنی و برگزاری مسابقات متنوع ویژه گروه های سنی مختلف از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای این بخش است.

وی ادامه داد: ماهیت این بخش و غرفه های حاضر در آن به گونه ای است که هریک از موسسات متناسب با محتوای کاری خود می توانند برنامه های متنوعی را برای بازدیدکنندگان اجرا کنند.

محمدی درباره برنامه های این بخش به منظور جذب حداکثری مشارکت های مردمی در فعالیت های قرآنی بیان کرد: ارائه مشاوره های تخصصی برای تاسیس و مدیریت موسسات و نیز معرفی موسسات به مخاطبان متناسب با نوع و منطقه جغرافیایی فعالیت در همین راستا صورت می گیرد، البته باید توجه داشت ماهیت این بخش به دلیل حضور اثرگذار بخش مردمی در تسهیل روند مشارکت های مردمی موثر است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی کشور با اشاره به حضور فعال و اثرگذار این اتحادیه در نمایشگاه بین المللی قرآن ابراز کرد: فعال سازی دفاتر منطقه ای، معرفی وضعیت بخش مردمی در فعالیت های قرآنی و پرتال از برنامه های این اتحادیه در بخش نهادها و موسسات نمایشگاه قرآن است.

وی نمایشگاه بین المللی قرآن را محل عرضه دستاوردهای یک ساله بخش مردمی دانست و یادآور شد: همسو با ماهیت و فلسفه وجودی این بخش به عنوان یکی از بنیادی ترین و اثرگذارترین بخش ها در ساحت مقدس قرآن انتظار می رود توجه ویژه ای به آن صورت بگیرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 52861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha