عرصه فرهنگی امروز جامعه ما عرصه جنگ است

خبرگزاری شبستان: کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: از تعابیر رهبر انقلاب باید متوجه شده باشیم که عرصه فرهنگی امروز جامعه ما عرصه جنگ است و باید با ابرقدرت هایی بجنگیم که برای فرهنگ ما و تضعیف جوانان هزینه می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا نخعی پور امروز (۱۸ اسفند) در گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان طبس و بشرویه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از ٢٠سال است که در حوزه فرهنگ با تعابیر مختلفی همچون شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم هشدار می دهند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی را به «قرارگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی» تعبیر می کنند.

 

وی ادامه داد: از تعابیر رهبر انقلاب باید متوجه شده باشیم که عرصه فرهنگی امروز جامعه ما عرصه جنگ است و ما باید با ابرقدرت هایی بجنگیم که برای فرهنگ  ما و تضعیف جوانان ما هزینه می کنند.

 

نخعی پور خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی دشمن ورود پیدا کرده است و باید اعتراف کنیم که تاحدودی نیز موفق بوده است.

 

وی وظیفه مدیران کانون های مساجد را ایجاد زمینه برای کارهای فرهنگی برشمرد و افزود: کار فرهنگی یک کار ستادی نیست و نمی شود با پشت میز نشینی کارفرهنگی کرد، بلکه باید در میان مردم رفت.

 

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی زود بازده نیست بلکه ١٠یا ١٥سال بعد، نتیجه می دهد پس کار فرهنگی یک کار سرمایه گذاری مدت دار است به همین جهت در امور فرهنگی باید نگاه مسئولین بلند مدت باشد.

 

نخعی پور با اشاره به اینکه رهبر مسجد، روحانی آن مسجد است، اظهار داشت: مدیر فرهنگی باید درایت داشته باشد و مدیران کانون ها باید امور فرهنگی و هنری را در دست بگیرند و بازوان نهادهای فرهنگی باشند.

کد خبر 530037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha