عدم بلوغ احزاب سیاسی عامل رعایت نکردن تقوای جمعی است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که احزاب و گروه‌های سیاسی در ایران فرصت بلوغ پیدا نکرده‌اند، این مسئله را عامل رعایت نکردن تقوای جمعی دانست.

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: جامعه ما جامعه بسیار خوبی است و عموم مردم که اکثریت قاطع را تشکیل می‌دهند، به اموری مانند رعایت تقوای فردی و جمعی، به عنوان وظیفه‌ای دینی و ملی، عمل می‌کنند.

وی افزود: آنچه باعث رعایت نکردن تقوای جمعی و فاصله افتادن میان ما و جامعه مطلوب رهبری می‌شود، این است که احزاب و گروه‌های سیاسی در ایران فرصت بلوغ پیدا نکرده‌اند.

فیروزآبادی تصریح کرد: احزاب سیاسی در ایران به صورت فصلی تشکیل می‌شوند. هر وقت نزدیک انتخابات می‌شویم، چند نفر دور هم جمع شده، حزبی را تشکیل می‌دهند و افرادی را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بر ضرورت تداوم فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی تأکید کرد و گفت: این فعالیت مداوم باید طوری باشد که معلوم شود گروهی که در انتخابات پیروز می‌شود، چه اهداف و سیاست‌هایی داشته و گروهی که شکست خورده از چه استراتژی‌هایی پیروی کرده است.

وی رعایت تقوا در مسایل اجتماعی و حکومتی را مهم‌تر از رعایت تقوای فردی دانست و بیان کرد: تقوای جمعی این است که مصالح نظام و دین را بر مصالح و سلیقه‌های شخصی ترجیح دهیم و موجب اختلاف و تفرقه‌افکنی و شکستن روحیه جمعی نشویم.

فیروزآبادی با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در مورد تقوای جمعی عنوان کرد: مقام عظمای ولایت در درجه اول به تعریف خودی و غیرخودی پرداختند. از نظر ایشان غیرخودی‌ها تنها کسانی هستند که عقبه‌شان به بیگانه متصل باشد و یا قصد براندازی نظام را داشته باشند، بنابراین دیگر این همه «مرگ بر» و «درود بر»معنا ندارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب تأکید دارند اختلافات سلیقه‌ای و حتی عقیده‌ای نباید موجب درگیری و ایجاد فاصله و تشویش اذهان عمومی شود، باید احزاب و گروه‌ها بتوانند مخالفان خود را تحمل کنند تا ایران به عنوان الگوی بیداری اسلامی منطقه، از هر گونه گزندی محفوظ بماند.

وی بر ضرورت تبلیغ اصول تقوای جمعی توسط رسانه‌های عمومی، سیاسیون و همچنین روحانیون و اهالی منبر تأکید کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 53004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha