متولیان جشن های مهدوی تقدیر می شوند

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: برنامه ریزی شده تا همانگونه که از پیرغلامان حسینی تجلیل می شود، متولیان جشن‌های مهدوی نیز تقدیر شوند.

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی  گفت: نهضت‌ها و ‌دولت‌های فراوانی در طول تاریخ و زمان پس از بعثت تا کنون با عناوین گوناگون روی کار آمده اند. دولت‌هایی مانند بنی‌عباس، فاطمیون و ... که نقطه حرکت آنها مهدویت است.

 

وی افزود: اگر کمی تامل کنیم متوجه می‌شویم که انقلاب اسلامی ایران نیز بر مبنای مهدویت شکل گرفت و موضوع مهدویت در آن جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تفکر مهدویت در انقلاب اسلامی به عنوان یک تفکر پیشرو مطرح است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر چنین اندیشه و تفکری پدیدار و به همین دلیل تغییر و تحولات ناشی از این تفکر در منطقه ایجاد شد.

 

حجت الاسلام کلباسی با تاکید براینکه برخی افراد گمان می‌کنند که تفکر مهدویت یک بحث عقیدتی خاص است و ارتباطی به مباحث تاریخی، مذهبی و اجتماعی ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که اگر تامل کنیم متوجه می‌شویم مهدویت با تمام مباحث گره خورده است.

 

وی اضافه کرد: در مکتب اهل‌بیت علیهم السلام مباحث مهمی داریم و آن مباحث عاشورا و مهدویت است و این دو موضوع سرمایه‌ای عظیم محسوب می‌شود.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد:مبحث مهدویت ‌به قدری مهم است که برخی افراد تلاش کردند که خود را همسر،‌ فرزند، نایب خاص و یا خود امام زمان (عج) معرفی کنند.

 

حجت الاسلام کلباسی با تاکید بر اینکه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی برای ایجاد همخوانی،‌ همراهی و تبعیت از یک سری اصول مشترک و سیاست‌های علمی به‌وجود آمد، گفت: این ستاد با همکاری 30 نهاد علمی پژوهشی و فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات،‌ سازمان تبلیغات،‌ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مسجد جمکران و... به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران تشکیل شده است.

 

وی با تبیین مهمترین وظایف این ستاد تاکید کرد: ساماندهی فعالیت‌های مهدوی در سراسر کشور برای جلوگیری از موازی‌کاری در برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان، نهم ربیع و سایر برنامه‌های مشترک از وظایف این ستاد است.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه در تلاش هستیم همانگونه که از پیر غلامان حسینی تجلیل می‌شود، از فعالان جشن‌های مهدویت نیز تقدیر شود، گفت: هدف از این اقدام انتقال سنت‌های حسنه‌ به سراسر کشور است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که در دهه نخست شعبان از فعالان مهدوی در مجتمع یاوران مهدی تجلیل شود تا این اقدام الگویی صحیح در راستای برنامه‌های شادی بخش ولایی باشد.

 

حجت الاسلام کلباسی در بخش پایانی سخنان خود به اهداف فعالیت‌های این ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مهدیت به صورت دقیق برنامه‌های مهدوی سراسر کشور را رصد می‌کند و در جایی که لازم باشد توصیه و تذکراتی را ارائه می‌دهد. همچنین با مشارکت نهادهای ذکر شده اجازه فعالیت جریان‌های انحرافی مانند انجمن حجتیه داده نمی‌شود.

 

کد خبر 531628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha