اعمال نظارت ویژه بر توزیع فرآورده های دامی در لرستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز در لرستان اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی لرستان، ابراهیم توکلی، مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: طرح ویژه نظارت بر توزیع فرآورده های دامی از 25 اسفند در سراسر استان آغاز شده است.

 

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح را تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و عرضه فرآورده های دامی سالم، بهداشتی و مطمئن در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد.


توکلی اظهار داشت: در اجرای این طرح، کارشناسان و بازرسان بهداشتی در قالب 16 گروه سیار و 11 گروه ثابت فعالیت می کنند.


وی بیان کرد: در روند اجرای این طرح بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظیر سردخانه های مواد پروتئینی، خودروهای حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، کارگاه های تولید و بسته بندی فرآورده های خام دامی و مراکز عرضه این فرآورده ها از قبیل قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها، هتل ها و دیگر اماکن نظارت می شود.


توکلی ابراز کرد: در طول اجرای این طرح که تا چهاردهم فروردین ماه 1395 ادامه دارد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با متخلفین حوزه سلامت و امنیت غذایی برخورد قاطع و قانونی می شود.


مدیرکل دامپزشکی لرستان، اظهار کرد: به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه می شود فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه و فروش مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی یا موارد مشکوک عرضه فرآورده های دامی به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع داده شود.
 

کد خبر 531637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha