برگزاری ۲۰۰ یادواره شهدا /  ۳۶۰۰ مورد بازدید و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگر استان انجام شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ یادواره شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شد، گفت: ۳هزار و ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران استان طی سال جاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام حسین معصومی امروز(26 اسفند) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: در بیش از 95 درصد وصیت نامه شهدا که به جبهه های دفاع مقدس رفتند انگیزه خود را تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در راه اسلام عنوان کردند و اکثر رزمندگان با این دیدگاه به میدان نبرد حق علیه باطل رفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر سرکشی از خانواده شهدا و تلاش برای ایثارگران تاکید دارند، افزود: در بحث سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران در سال جاری نسبت به کل کشور وضعیت استان خراسان جنوبی بسیار مطلوب است.

 

حجت الاسلام معصومی از 3 هزار و 600 مورد سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران توسط مدیران ادارت کل استان خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد و بیان کرد:  فرماندار و امام جمعه سرایان با 132 مورد بازدید از خانواده شهدا در بین سایر فرمانداران پیش رو بوده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امسال 200 یادواره شهدا در استان برگزار کردیم، گفت: از ۴۵۷ گلزار شهید در سراسر استان تاکنون ۳۹۱ گلزار سامان دهی شده و ۲۱ گلزار دیگر نیز در دست اقدام قرار داد.

 

وی ادامه داد: سامان دهی 45 گلزار شهدای هنوز باقی مانده  که نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار دارد که در صورت تخصیص در سال آینده سامان دهی می‌شود.

 

حجت الاسلام معصومی با اشاره به آغاز عملیات مسقف کردن گلزار قطعه یک شهدا بیرجند، تصریح کرد: سامان دهی این گلزار یکی از مشکلات ۳۷ ساله بیرجند بود که تلاش می‌شود تا سوم خرداد ماه سال آینده مسقف شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه 575 نفر از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران بیکار و فاقد شغل هستند درخواست کرد ادارات و سازمان‌ها زمینه اشتغال آنان ورود پیدا کنند.

کد خبر 531791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha