۴۰ تیم پلیس راه، جاده های مواصلاتی ایلام را در ایام نوروز ۹۵ رصد می کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راه ایلام، گفت: ۴۰ تیم از یگان های پلیس راه استان بر نحوه تردد خودروها در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ نظارت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرهنگ محسن ناصری، ظهر امروز (۲۶ اسفند) در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار کرد: پلیس با رانندگانی که همزمان دو تخلف حادثه ساز را مرتکب ‌شوند با جدیت برخورد می ‌کند و خودروهای آنها به مدت ۷۲ ساعت در محل پلیس راه‌های استان توقیف می ‌شود.

 

وی، افزود: دوربین‌های کنترل تخلف سرعت در استان فعال شده اند و بیشتر جاده‌های مواصلاتی تحت پوشش دوربین ‌های ثبت تخلف است و این دوربین ‌ها به صورت لحظه‌ ای سرعت را ثبت نمی ‌کنند.

 

رئیس پلیس راه استان ایلام، تاکید کرد: پلیس به دنبال ثبت تخلف و جریمه کردن نیست بلکه به دنبال حفظ جان خود مردم و کاهش تخلفات هست که امیدواریم در استان در این ایام شاهد هیچگونه تخلفی نباشیم.

 

ناصری، یادآور شد: بیش از ۱۰۰ مورد نقطه حادثه ساز طی سال های اخیر در استان شناسایی شده که بخش قابل توجهی از این نقاط تاکنون ایمن سازی شده و هم اکنون ۲۶ نقطه در جاده های مواصلاتی استان باقیمانده که امیدواریم طی سال آینده این تعداد نیز رفع نقص شوند.

 

وی، گفت: ۲۷ منطقه هدف گردشگری و سیاحتی و زیارتی در استان ایلام شناسایی شده است که پلیس راه برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی این محل‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

ناصری، تاکید کرد: ۱۵ هزار کتابچه آموزشی ترافیکی با همکاری پلیس راهور تهیه شده است که در محورهای ارتباطی استان و همچنین محورهای منتهی به محل ‌های گردشگری توزیع می‌شود.

 

رئیس پلیس راه استان ایلام، اضافه کرد: طرح ایمن سازی جاده های مواصلاتی استان به همکاری معاونت عمرانی، اداره راه و شهرسازی، هلال احمر از فردا در استان ایلام آغاز می‌شود و پل‌ها و محل‌ هایی که حفاظ نداشته ‌اند به صورت موقت خاک را در این محل‌ها دپو کرده‌ایم تا از سقوط خودروها جلوگیری شود.

 

ناصری، ادامه داد: پردتردد ترین جاده مواصلاتی در این استان طی این مدت از سال ۹۴ مسیر ایلام به مهران بود که در برخی ایام سال همچون روزهای منتهی به اربعین حسینی روزانه بیش از ۱۶ هزار تردد نیز در این جاده ثبت شده است.

 

وی گفت: حادثه خیز ترین جاده ارتباطی در میان جاده های مواصلاتی استان نیز همین مسیر ایلام - مهران و بالعکس است به طوری که در ایام نوروز سال گذشته ۱۶ درصد حوادث جاده ای در این جاده رخ داده شده است.

 

ناصری، با اشاره به کاهش پنج درصدی تصادفات فوتی در جاده های ارتباطی استان ایلام طی ۱۱ ماه از سال جاری اضافه کرد: طی این مدت تعداد متوفیان این حوادث هشت درصد افزایش یافته است.

 

رئیس پلیس راه ایلام، اضافه کرد: ۴۰ گروه پلیس راه از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۹۵ در قالب طرح نوروزی پلیس راه برای نظارت بر تردد خودروها و سفرهای نوروزی در راه های این استان مستقر می شوند و این گروه ها با تجهیزات کامل خودرویی و انسانی در ایام نوروز آمد و شد وسایل نقلیه را در جاده های استان رصد می کنند.

 

سرهنگ ناصری، گفت: با توجه به بارندگی های مناسب بیشتر مناطق استان امسال از طبیعت زیبا و چشم نوازی برخوردار است که همین موضوع می تواند در افزایش ترددها و تصادفات جاده ای نیز موثر باشد، بنابراین مسافران از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بشدت پرهیز کنند چرا که بر اساس بررسی ها، عامل اصلی واژگون شدن خودروها در نتیجه خواب آلودگی رانندگان است.

 

وی، همچنین با اشاره به دوطرفه بدون بیشتر جاده های ارتباطی استان ایلام از رانندگان خواست از سبقت های غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز به شدت پرهیز کنند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ نباشیم.

 

 

کد خبر 531818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha