نوروز را باید به عنوان آیین زندگی به جهانیان معرفی کنیم

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران بر ضرورت شناخت نوروز و ترویج ان به عنوان آیین زندگی به جهانیان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رجبعلی خسروآبادی در آیین گشایش نوروزگاه در باغ موزه قصر گفت: گاهی برگشت به رسوم و فرهنگ‌های گذشته کیفت زندگی را بالا خواهد برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: بازگشت به آیین های نورزی ما را به شادابی ، صمیمیت باز خواهد گرداند مواردی که شاید در رویدادهای  نوپا کمتر به آن پرداخته شود

وی گفت: قدمت چند هزار ساله زندگی در استان تهران شیوه‌ای اثرگذار را در برگزاری آیین‌های ملی به وجود آورده است .

خسروآبادی با اظهار اینکه ساکنین استان از  سه هزار پیش از میلاد با سواد بوده‌اند، افزود:  سفال نوشته‌ها به خطوط اولیه عیلامی که از کاوش‌های تپه سفالی ورامین بدست آمده دلیل و گواهی بر این ادعا است و  شهروندان تهرانی می‌توانند با دیدار خود از نمایشگاه " تهران کهن شهر من " که در موزه ملی ایران در حال برگزاری است از هویت تاریخی و فرهنگی افق تاریخی خود به درستی آگاه شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با تأکید بر این که نوروز را باید به عنوان یک روش و آیین زندگی به جهانیان معرفی کنیم، تصریح کرد: اگر از آیین‌های حسنه نوروز به درستی بهره نبریم نعمت بزرگی را ( خسران)کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش؛ آیین گشایش نوروزگاه با برگزاری نقالی داستان نوروز " پادشاهی جمشید جم و خاستگاه نوروز " اجرای موسیقی سنتی ، سرنا نوازی و دهل نوازی در باغ موزه قصر برگزار شد.

کد خبر 531820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha