تشریح برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نوروز ۹۵

خبرگزاری شبستان:حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی با بیان اینکه آستان مقدس حضرت معصومه(س) آماده خدمت‌رسانی به زائران نوروزی است، گفت: برگزاری نمایشگاه فاطمی، نمایشگاه حریم حرم، برگزاری مسابقه عیدانه و... از جمله فعالیت‌های آستان در ایام نوروزاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز (26 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام نوروز، عنوان کرد: با توجه به جایگاه آستان مقدس حضرت معصومه (س)، برنامه‌های فرهنگی این مکان مقدس فراوان است و در ایام نوروز نیز برنامه‌های ویژه ای ارائه می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: زائران نوروزی از روز آینده به شهر قم وارد می‌شوند، به همین جهت، افتتاحیه مجموعه خدمات حرم مطهر در ایام نوروز سال 95 با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد زائران نوروزی در سال آینده بیش از سال‌های گذشته باشد، بنابراین سعی شده است که اطلاع رسانی مناسب در اطراف حرم مطهر و مبادی ایستگاه راهنمای زائر صورت بگیرد.

 

وی، برگزاری نماز جماعت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی هر شب، مناجات خوانی و ادعیه خوانی را از برنامه‌های روزانه و هر شب آستان مقدس حضرت معصومه (س) ذکر کرد و گفت: مقدمات لازم جهت برگزاری نماز جماعت در میدان آستانه فراهم شده است تا زائرین به راحتی به نماز جماعت دسترسی داشته باشند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: نمایشگاه فاطمی به همت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و با مشارکت اداره کل اوقاف وامور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی قم و جامعه المصطفی در ایام نوروز در صحن جامع فاطمی آستان برگزار می‌شود و در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی، غرفه‌هایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی افزود: نمایشگاه حریم حرم یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی است که در ایام نوروز در پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر برگزار می‌شود و روایتی هنرمندانه از زندگانی حضرت معصومه (س) به همراه نمایش عکس‌هایی از بخش‌ها و برنامه‌های مختلف حرم به تصویر می‌کشد.

 

وی با اشاره به این که آستان مقدس برنامه‌های فرهنگی ویژه ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است، گفت: برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان از جمله اجرای جنگ و مسابقه، غرفه خلاقیت، غرفه دیجیتال، اهدای هدیه و ... از ساعت 9 و سی دقیقه الی 14 و سی دقیقه و عصرها از ساعت 16 و سی الی 20 و سی دقیقه برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان در صحن امام رضا (ع) جنب درب شماره یک ویژه پسران، در شبستان امام خمینی (ره) واقع در بالکن شرقی ویژه دختران و همچنین صحن جامع فاطمی و صحن حضرت جوادالأئمه (ع) ویژه دختران و پسران در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی تأکید کرد: در صحن جواد الائمه (ع) علاوه بر ایستگاه صلواتی، محصولات فرهنگی نیز به زائران ارائه می‌شود.

 

وی با بیان این که مسابقه نوروزی عیدانه در ایام نوروز در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، اضافه کرد: انتشارات آستان مقدس حضرت معصومه (س)، محصولات فرهنگی و تولیدات خود را در ضلع شرقی، صحن فاطمی و صحن جواد الائمه (ع) ارائه می‌دهد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان داشت: غرفه مشاوره و پاسخگویی با حضور کارشناسان برجسته فعال تر از همیشه در خدمت زائران هستند، همچنین برنامه‌های ویژه بانوان از جمله سخنرانی، ادعیه خوانی، بیان احکام، اجرای مسابقه و ... در رواق حضرت خدیجه (س) برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی عنوان کرد: غرفه خیرین و واقفین جهت ترویج و ساماندهی سنت حسنه وقف در ایام نوروز در صحن امام رضا (ع) دایر است، همچنین ویژه برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی و گردشگران خارجی با حضور کارشناسان مجرب در نظر گرفته شده است.

کد خبر 531837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha