ملزم به حمایت از دانش ‌آموزان براي اعزام به مسابقات نوآوری دانشگاه شريف نبوديم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اين اداره کل ملزم به حمایت از دانش ‌آموزان براي اعزام به مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزان دانشگاه شريف نيست.

عباس لامعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص گلایه های دانش آموزان دارنده رتبه نخست مسابقات نوآوری کشور با بیان اینکه یک موسسه خصوصی دانش آموزان را برای مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی که در دانشگاه شریف برگزار شده،‌ به تهران برده است و آموزش و پرورش نقشی در این موضوع نداشته است، اظهار داشت: مسئولان مدرسه با این دانش آموزان همکاری و همراهی کردند هرچند که ما ملزم به حمایت از اینها نبودیم.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات در قوانین و مقررات آموزش و پرورش نبوده است، گفت: هیچ بخشنامه ای در خصوص این مسابقات از وزارتخانه برای ما نیامده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارشکنی هم از سوی آموزش و پرورش برای حضور این دانش آموزان در مسابقات صورت نگرفته است، افزود: این مسابقات هر سال تکرار می شود و آموزش و پرورش برای این مسابقات بودجه ای ندارد و قانونی هم در این خصوص وجود ندارد.

 

لامعی در خصوص هزینه هایی که این دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات می کنند نیز گفت: سال قبل هم در این خصوص به ما گفتند اما در این زمینه بودجه ای نداریم که هزینه های آنها را تامین کنیم.

 

وی با بیان اینکه این افراد که به تهران رفتند برای مسابقات، از طریق آموزش و پرورش نرفتند و ما مسئولیتی در قبال آنها نداشتیم، خاطرنشان کرد: اما اینکه اینها رتبه آوردند تبریک می گوییم و آنچه وظیفه ما باشد در قبال این ها انجام خواهیم داد.

کد خبر 531918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha