بنیاد نخبگان از دارندگان رتبه نخست مسابقات نوآوری کشور تقدیر مي کند

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: بنیاد ملی نخبگان بعد از عید نوروز مراسمی را برگزار می‌کند و در آن از سه دانش آموز دارنده رتبه نخست مسابقات نوآوری کشور تقدیر خواهد کرد.

سیدسعیدرضا احمدی زاده در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان حدود 20 روز قبل 2 میلیون و 500 هزار تومان به دبیرستان فرزانگان بیرجند کمک کرد، اظهار داشت: یکی از برنامه های بنیاد در سال 95 حمایت از اجتماع هایی که منجر به خروجی شود؛ است.

 

وی با بیان اینکه در سال 94 با دو دانشگاه بیرجند و صنعتی بیرجند تفاهم نامه همکاری امضا کردیم، گفت: طبق این تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی، انجمن های علمی این دو دانشگاه را حمایت می‌کند که طبق آن دانشگاهها باید یک یا دو انجمن علمی برگزیده و سرآمد خود را معرفی کنند که ما هزینه ای را بابت برگزاری جلسات و بحث هایی علمی که دارند پرداخت کنیم اما حمایت از خود پروژه را باید طرف پارک علم و فناوری و دانشگاه صورت گیرد.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی آموزش و پرورش 99درصد بودجه خود را صرف حقوق می کند و در عین حال در زمینه حقوق باز هم سالانه با کسری بودجه مواجه هستند چه کمکی می توانند بکنند، افزود: باید در مجلس بودجه فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی مجزا شود، چراکه در حال حاضر وقتی حقوق را می پردازند چیزی نمی ماند لذا باید قانون در این خصوص تصویب شود.

 

احمدی زاده گفت: مدیریت و قانون صحیح و در اختیار گذاشتن امکانات به افراد مهم است که باید امکانات را در اختیار نسل آینده که خیلی مهم هستند قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه همین دانش آموزان قرار است در آینده در جایگاه مدیریت در بخش های مختلف قرار گیرند، گفت: حمایت از این دانش آموزان نوعی سرمایه گذاری است.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح شناسایی استعدادهای درخشان را نیز آغاز کردیم و در این خصوص 10 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند که قرار است استعدادهای درخشان را از بین آنها شناسایی کنیم.

 

 

کد خبر 531922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha