اعتکاف باید بتواند در مقابله با جریانهای انحرافی دشمنان موثر باشد

خبرگزاری شبستان:رئیس ستاد اعتکاف استان خراسان رضوی در نشست خبری تشریح برنامه های این ستاد گفت:امیدواریم اعتکاف سال ۹۵ گره گشای راههای معنوی معتکفین و موثر برجریانهای انحرافی دشمنان برای کلیات جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام دکتر سید محمود مرویان حسینی رئیس ستاد اعتکاف استان خراسان رضوی امروز(۲۸فروردین)در نشست خبری تشریح برنامه های ستاد اعتکاف استان گفت:امیدواریم فرصت اعتکاف زمینه ای برای رشد و تعالی معنوی و همگرایی بین جریانهای ایمانی باشد.

 

وی به برنامه های سال گذشته اشاره کرد و افزود:در سال گذشته بیش از ۶۵۰ مسجد با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر از اعتکاف استقبال کردند و پیش بینی می شود امسال با روند ثبت نامی رو به افزایش این تعداد ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مشهد بیش از ۱۷۵ مسجد اعتکاف برگزار نمودند تصریح کرد:یکی از سنت های حسنه ای که در ماه رجب در طول تاریخ قرآن و مکتب اهل بیت مطرح بوده اعتکاف است که این مراسم معنوی راهی است برای تهذیب نفس و انس انسان با خداوند متعال و زدودن غبارهای دنیوی از دل و جان انسان مومن است.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه اعتکاف در همه مذاهب اسلامی مشترک است خاطرنشان کرد:در دهه های گذشته گروههای معتکفین را افراد مسن و سالخورده تشکیل می دادند اما خوشبختانه در سالهای اخیر جوانان و نوجوانان استقبال پرشور و خوبی در غالب های اعتکافات مختلف اعم از دانشجویی و دانش آموزی داشته اند.

 

وی اظهار کرد:پیش بینی می شود امسال حدود ۲۰۰ مسجد خواهان برگزاری اعتکاف باشند و تاکنون بسیاری از مساجدی که مراجعه نمودند مجوز برگزاری اعتکاف را از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دریافت نموده اند.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی به اعتکاف در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت:متاسفانه به علت ساخت و ساز در مسجد گوهرشاد امسال فقط ۱۲۰۰ نفر در آستان قدس معتکف خواهند شد.

 

وی ادامه داد:در فرصت اعتکاف و برای غنی سازی این مراسم مهنوی استادان،فضلاء و دانشمندان در مساجد حضور پیدا خواهند کرد که پاسخ به سوالات،حلقه های معرفت و تبیین مسائلی در خصوص خودسازی و تهذیب نفس را ارائه خواهند نمود و بسته های فرهنگی ویژه معتکفین در زمان برگزاری اعتکاف در بین افراد حاضر در مراسم توزیع خواهد شد.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان خراسان رضوی افزود:باید تلاش کنیم مساجد برگزار کننده امکانات حداقلی برای پذیرایی از معتکفین را دارا باشند و آن دسته از مساجدی که حداقل ترین امکانات را دارا نیستند برای برگزاری اعتکاف به آنها مجوز داده نخواهد شد و چون عزیزان معتکف روزه دار هستند بنابراین مساجد برگزار کننده مراسم باید سطح فعالیتهای عمومی مساجد را کمتر نمایند و شایسته است فعالان برگزار کننده از تبدیل کردن این مراسم معنوی به مباحث سیاسی و جناحی اجتناب کنند.

 

مرویان حسینی ضمن اشاره به اینکه در پایان اعتکاف از جلوه های ارزشمند تجلیل خواهد شد بیان نمود:ستاد اعتکاف به رابطان برگزار کننده توصیه کرده هزینه برگزاری یک هزینه معقول و اندکی باشد و آن دسته از مساجدی که هزینه غیر منطقی را دریافت نمایند به آنها تذکر جدی داده خواهد شد.

 

وی تعداد معتکفین در روستاها را درسال گذشته حدود ۲۶ هزار نفر عنوان کرد و افزود:این تعداد جمعیت قابل توجهی که در روستاها معتکف شدند نشانگر این است که فرهنگ ایمانی در روستاها فرهنگ پایدار و ریشه داری است.

 

رئیس ستاد اعتکاف خراسان رضوی در پایان اظهار کرد:امیدواریم اعتکاف سال ۹۵ گره گشای راههای معنوی معتکفین و موثر برجریانهای انحرافی دشمنان برای کلیات جامعه اسلامی باشد.

کد خبر 536594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha