حضور بیش از 100 هنرمند در بخش تجسمی نمایشگاه قرآن

آثار 104هنرمند به نمایشگاه تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم راه یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هیات های انتخاب آثار بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بیثن المللی قرآن کریم پس از بررسی 1000 اثر رسیده به دبیرخانه از 312هنرمند آثار 104هنرمند در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگرگری، سفال و سرامیک و پوستر را برای ارائه در نمایشگاه انتخاب کردند.


آثار 46هنرمند در بخش خوشنویسی، 18هنرمند در رشته نقاشی، 10 هنرمند در رشته سفال و سرامیک، 26هنرمند در رشته نگارگری و 34هنرمند در رشته پوستر در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نمایش داده می شود.


نمایشگاه آثار تجسمی با مضامین قرآنی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 6 مرداد تا 4 شهریور ماه در مصلای تهران برگزار می شود.


همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه آثار تجسمی در رشته های خوشنویسی، طراحی و نقاشی، نگارگری، گرافیک، سفال و سرامیک با مضامین قرآنی از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرانی و مرکز هنرهای تجسمی و با حمایت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می شود.


این نمایشگاه در رشته های طراحی و نقاشی (تکنیک آزاد روی بوم و نقاشی دیجیتال)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نقاشیخط، ثلث و معلی)، نگارگری (گرایش نقاشی ایرانی (نگارگری) و تذهیب)، سفال و سرامیک شامل نقش برجسته (کتیبه قرآنی، کتیبه نقوش اسلامی ) و آثار حجمی (آثار مذهبی و اماکن مذهبی) گرافیک (لوگو تایپ اسماء جلاله، پوستر با مضامین مذهبی و اسماء الله) است.


مضامین قرآن کریم (با تکیه بر قرآن کتاب زندگی و قرآن کتاب بیداری)، قصص و داستان‌های قرآن کریم واسماء الله و اسماء جلاله موضوعات این نمایشگاه است.


بنابر گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، برگزاری کارگاههای آموزشی خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، منبت کاری و معرق و سفال و سرامیک نیز از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با نمایشگاه تجسمی با مضامین قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.


نشست های تخصصی هنرمندان تجسمی نیز از دیگر برنامه‌های تجسمی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 53892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha