ساختمان جامعه القرآن کهنوج نیازمند مساعدت مردم و خیرین است

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول جامعۀ القرآن کهنوج با اشاره به اینکه در حال حاضر در یک ساختمان اجاره ای با شرایطی سخت فعالیت می کنیم، گفت: ساختمان جامعۀ القرآن پس از پایه ریزی اولیه به دلیل مشکلات مالی و تامین نشدن هزینه ها همچنان باقی مانده است.

شهربانو رضاپور پیش ازظهر امروز ( 7 اردیبهشت ) به خبرنگار شبستان گفت: در دنیای امروز که شاهد پیشرفت های تکنولوژیک در تمام زمینه ها هستیم اما هنوز بشر در بسیاری از مشکلات خود، راه نجات پیدا نکرده است و از طرف دیگر روز به روز شاهد افزایش دغدغه ها، مریضی ها و مشکلات عصبی هستیم، دلیل همه این مشکلات فاصله گرفتن از قرآن و عترت است.

   

وی افزود: قرآن کتاب زندگی و منبعی بس بزرگ است که زبان از بیان آن الکن است اما متاسفانه از متن زندگی ما فاصله گرفته است و وارد حاشیه شده است لذا همه مسئولین و دغدغه مندان عرصه فرهنگ باید جهت احیای آن به صورت همه جانبه تلاش کنند.

 

مدیر مسئول جامعۀ القرآن کهنوج بیان داشت: این موسسه قرآنی در سال 1382 در بخش کودکان در رشته های حفظ موضوعی و حروف عربی شروع به کار کرد و به دلیل فعالیت های قابل قبول و استقبال زیاد، بخش بزرگسالان نیز دایر شد.

 

به گفته وی علاوه بر فعالیت های قرآنی، در موضوعات احکام، اخلاق، مفاهیم، خوشنویسی کلاس هایی برگزار می شود که البته در تابستان کلاس های بیشتری دایر می شود.

 

رضاپور اظهار داشت: کلاس ها به صورت ترمی برگزار می شود و هر ترم 4 ماه طول می کشد البته بستگی به تعداد کتاب هم دارد که ممکن است کمتر از 4 ماه نیز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا کودک خردسال یک دوره 6 ماهه را می بیند که در آن آموزش حروف عربی، روخوانی و روانخوانی را یاد می گیرد و در پایان آزمون گرفته شده و مدرک داده می شود.

 

مدیر مسئول جامعۀ القرآن کهنوج با بیان اینکه پس از پایان دوره 6 ماه، دوره فصیح خوانی و سپس حفظ ترتیبی آغاز می شود، ابراز داشت: در حفظ ترتیبی بستگی به تعداد جزء و استعداد شخص دارد اما معمولا حفظ هر جزء حدود 7 ماه طول می کشد.

 

وی افزود: محتوای آموزشی در قم تدوین و حمایت می شود اما در بحث مالی مشکلات زیادی داریم چراکه تامین هزینه به عهده خود ما است که از طریق شهریه متربی ها و یا پیدا کردن خیر باید تامین شود که متاسفانه به مشکل برخورده ایم.

 

رمضان پور گفت: بطورکلی با احتساب شعب در روستاها تعداد 25 نفر کادر ثابت، ناظر آموزشی و همیار داریم که باید مزایای آنان را تامین کنیم که متاسفانه بیشتر اوقات به تعویق می افتد و تامین نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاظر در یک ساختمان اجاره ای مستقر شده ایم که با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم، افزود: پس از پیگیری های متعدد یک زمین جهت فعالیت موسسه اخذ کردیم و به کمک اداره ارشاد شهرستان و وامی که دریافت کردیم پایه ریزی انجام شده است اما نیازمند همکاری و مساعدت خیرین و مردم ولایی هستیم.

کد خبر 539146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha