مراسم « روز یزد» در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم « روز یزد» با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، در مراسمی شب گذشته (23 اردیبهشت) با حضور، معاون پژوهشی فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی، مدیر کل ارشاد یزد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی « روز یزد» در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد.

علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت « روز یزد» گفت: یکی از روزها در نمایشگاه بین المللی کتاب به نام « روز یزد» است که در این مراسم به بیان تاریخ و قدمت این استان پرداخه می شود.

وی افزود: ما در این نمایشگاه غرفه ای را در زمینه فرهنگ عامه و اجتماعی استان داریم که با استقبال علاقمندان همراه شده است.

جوادی یگانه، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: استان یزد دارای قدمت و گذشته بسیار خوبی است که امروز هم می توان در خصوص گذشته یزد و هم در خصوص الان یزد صحبت کرد.

وی ادامه داد: امروز امر مهم در تاریخ و خدمت یزد در خصوص چگونه از یزد گفتن است و باید به هنر در یزد توجه بیشتری شود که معماری یکی از آنها است و باید امروز نیز این روش ها ادامه پیدا کند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما میراث غنی داریم که باید آن را به دیگران معرفی کنیم و جای کار بیشتری دارد و خلایی در فرهنگ آن است که باید آنها را اشاعه داد.

کامیار عابدی از پژوهشگران کشوری نیز در این مراسم گفت: برگزاری مراسم هایی همچون مهدی اخوان ثالث می تواند به خوبی مفاخر استان یزد را به کشور نشان دهد.

وی افزود: بخش مهمی از شهر نو از دهه 20 تا دهه 50 ادبیات و شعر نو ما رنگ اصلی آن جنبه اعتراضی دارد و اخوان ثالث هم به خوبی وارد این جریان می شود و به زندان می افتد ولی آنچه موجب تمایز وی با دیگران می شود شامل گرایش کوتاه او به سوسیالیست است و در ادامه نیز ملی گرا شدن او است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: نکته دوم تمایز اخوان از همراهانش این است که اخوان کمتر به ادبیات غربی گرایش دارد و بیشتر ادبیات ملی و میهن گرایی داشته و مهمترین شاعر ادبیات سنتهای فارسی است.

 

 

کد خبر 543455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha