رونمایی از پنج کتاب ادبی و فرهنگی استان یزد در نمایشگاه بین المللی کتاب 

خبرگزاری شبستان: مراسم رونمایی از پنج کتاب ادبی و فرهنگی استان یزد با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم رونمایی از پنج کتاب ادبی و فرهنگی استان یزد عصر روز گذشته (23 اردیبهشت) با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: استان یزد دارای قدمت بسیار زیادی است که نقطه عطف این استان و کشور است.

وی افزود: یکی از مفاخر این استان مهدی اخوان ثالث است که به عنوان ستاره شعر پارسی و افتخاری برای یزدی ها و ما مشهدی ها است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح نکوداشت مهدی اخوان ثالث کار خوبی بود که می تواند پیوندهای اقلیمی را در کشور نزدیک تر کند.

صالحی تصریح کرد: اخوان به عنوان شاعر معاصر ایرانی و پدید آورنده زبان جاودان برای زبان ایرانی بود که این زبان قابل تامل، پژوهش و پیگیری است که خاک و بوی آسمان و زمین را می دهد.

در این مراسم از کتاب های فرهنگ عامه یزد، در زلال آبی روشن، همراه با امید، نقد و بررسی شعر معاصر، کتابشناسی اخوان و پرنیان آبگین رونمایی شد.

 

کد خبر 543458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha