مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام است/لزوم تشکیل گفتمان عمومی  برای مقابله با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری شبستان: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فلسطین معیار سنجش حقوق بشری است، گفت: مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه امروز در کنفرانس بین المللی همصدا با اقصی در حمایت از انتفاضه سوم مردم فلسطین گفت: مسئله فلسطین مسئله اول جهان است ،همان طور که امام راحل قبل از انقلاب و همچنین در طول تشکیل نظام جمهوری اسلامی با صدای بلند و رسا اعلام کردند و مقام معظم رهبری نیز در بیانات متعددی این مسئله فلسطین را مطرح کردند که اهتمام به امر فلسطین اهتمام به همه مسلمین است. همچنین سیدحسن نصرالله نیز فرمودند مسئله فلسطین فقط جنگ میان فلسطین و اسراییل نیست بلکه بین کل استکبار با جهان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانان می توانیم به نحوی مسئله فلسطین را از منظرهای متعدد مورد بحث و بررسی قرار دهیم، بیان کرد: جریان فلسطین و حوادثی که در 60 سال گذشته پیش آمده معیارهای خاصی را در جهان اسلام مطرح کرده این معیارها موجب کشف حقایقی در این زمینه شده است. از میان این حقایق سه معیار را می توان ذکر کرد. اولین معیاری که مسئله فلسطین آن را به منصه ظهور درآورده و توانسته به عنوان یک میزان و یک وسیله ای برای سنجش مطرح کند بحث حقوق بشر است.

 

وی ادامه داد: در دنیای امروز از قرن ها پیش مسئله حقوق بشر را مخصوصا کشورهای غربی بسیار بزرگ کردند. در عالم فلسفه سیاسی بحث حقوق بشر و همچنین بحث حقوق طبیعی انسان ها و فیلسوفان سیاسی به عنوان یکی از مسایل مهم سیاسی در باب حقوق بر روی آن کار کردند. امروز کشورهای غربی بحث حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای فشار همه کشورهایی که با آنها همفکر نیستند به کار می برند و همچنین تحریم های بسیاری را به بهانه حقوق بشر بر ملت ها تحمیل می کنند که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از آن کشورها بود.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه آیا کشورهای غربی حق دارند تصور و تلقی خودشان از حقوق بشر را به تمام ملت ها تحمیل کنند یک بحث فلسفی است و پاسخ منفی می  باشد. انسان ها بر اساس تلقی های خاصی که دارند و معتقدات دینی و تمدنی که دارند باور به حقوقی هستند و نمی توانند از تلقی دیگران در حقوق بشر را قبول کنند لذا کشورهای غربی نمی توانند از تلقی خود از حقوق بشر را بر ملت های دیگر تحمیل کنند.

 

حجت الاسلام لاریجانی تصریح کرد: در حوزه عمل در جریان وضعیتی که در فلسطین پدید آمد یک کارگاه و آزمایشگاه بزرگ برای صحت سقم ادعاهای حقوق بشری کشورهای اروپایی به وجود آمد. فلسطین معیار سنجش حقانیت این ادعاها است، ادعاهای حقوق بشری آمریکا و کشورهای اروپایی می باشد.  

 

حجت الاسلام لاریجانی گفت: وزارت امور خارجه آمریکا گزارش حقوق بشری را برای همه ملت ها می نویسد اما سوال اینجاست برای ملت فلسطین چه کاری کردند. 60 سال است که مردم فلسطین در آوارگی بسر می برند، اینها حقوق ندارند، کاری که اسراییل در غزه کرد چه جنایت بزرگ ضد بشری در طول تاریخ بود لذا می توان گفت فلسطین تبدیل به محل سنجش صحت و سقم حقوق بشری کشورهای ادعای حقوق بشر شده است. در قراردادهای بین المللی برخی اسنادی که در مورد دادگاه کیفری بیش از 160 کشور رسید در اینجا بحث جنایت جنگی را مطرح کردند عناوین مختلفی مطرح شد که بسیاری از آنها در کار رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تحقیق می شد.

 

وی ادامه داد: در ماده 8 اساسنامه دیوان کیفری که مربوط به جنایت جنگی است بند الف مربوط به کشتار جمعی و بند چهارم مربوط به ضبط گسترده اموال می باشد که به صورت غیرقانونی انجام می شد و مستقیما منازل فلسطینیان را تخریب کردند که مصداق همین بند بود.

 

وی تصریح کرد: بحث حقوق بشر در دست آمریکا، انگلیس، کانادا و اروپایی که مدعی حقوق بشر هستند ابزاری برای سلطه و حمایت از کارهای ضد بشری خودشان می باشد.

 

حجت الاسلام لاریجانی اظهار کرد: امروز حاکمان آمریکا حزب الله را تروریسم می خوانند، حزب الله جرمی جز دفاع از خود نداشته و ندارد. امروز سیدحسن نصرالله همچون دری فروزان در جهان اسلام می درخشند. وی نماد قهرمان جهان اسلام است. رژیم اسراییل در روز عاشورا صدها نفر را می کشد که ضد بشرترین اقدام می باشد و به بهانه تروریسم وارد افغانستان می شود، بیمارستان ها و مساجد را تخریب می کنند ولی باز هم ندای حقوق بشری سر می دهند.

 

وی با بیان اینکه خودشان تروریسم هستید و جمهوری اسلامی ایران را نیز به دلیل حمایت از حزب الله حامی تروریسم می نامید، اظهار کرد: امروز دیگر حنای شما رنگی ندارد، آمریکایی ها رسواتر از آنند که بتوانند مردم جهان را فریب دهند.سرنوشت و تاریخ مردم فلسطین یکی از بزرگترین و ضد بشری ترین ظلم کشورهای اروپایی می باشد.

 

 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آگاهی و هوشیاری کشورهای جهان اسلام یکی دیگر از معیارهای مهم بر حقانیت مردم مظلوم فلسطین است، گفت: واقعیت این است که اگر در همان زمانی که فلسطین مورد تهاجم قرار گرفت ملت اسلامی در بی خبری سیر نمی کردند مشکلات امروز پیش نمی آمد. متاسفانه در بی خبری مردم یک غده سرطانی در ملت های مسلمان به وجود آمد و جهان اسلام برای اینکه بتواند به مقابله با این غده سرطانی بپردازد باید یک گفتمان عمومی میان ملت های مسلمان به وجود آید ولیکن هر وسیله و ابزاری که بتواند به این بیداری عمومی و گفتمان مسئله فلسطین کمک کند، مغتنم می باشد.

 

حجت الاسلام لاریجانی تصریح کرد: باید این سازمان های مردم نهاد را به هم پیوند دهیم تا بتوانند داد مردم فلسطین را به همه جهانیان برسانند.

 

وی ادامه داد: امام راحل حتی سال ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را مطرح کرده بودند و پیامی در سال 1351 در نجف دادند که مسئله فلسطین و ظلمی که بر این مردم وارد می شد به عنوان یک اعلامیه مطرح کردند.

 

حجت الاسلام لاریجانی اظهار کرد: این خط عمومیت مسئله فلسطین برای کل امت اسلامی در همه عرصه ها دنبال می شود و هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری با حمایت بی شائبه از ملت فلسطین و اینکه نخستین مسئله جهان اسلام است را دنبال کرده اند.

 

وی گفت: در سال 61 قانونی مبنی بر حمایت از مردم فلسطین مطرح شد که گمان نمی کنیم در هیچ کشوری چنین قانونی وضع شده باشد. کار بسیار خوبی بود برای اینکه صورت رسمی و قانونی داده شود به همه ظلم هایی که بر مردم فلسطین روا داشته شده بود.مسئله فلسطین علاوه بر اینکه معیار حقوق بشری است و میزان آگاهی ملت ها و معیاری برای خیانت به سران کشورهای اسلامی است.

 

حجت الاسلام لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهایی در منطقه هستند که قبلا در خفا و امروز در آشکارا با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند. آنها اکنون دارند مسئله مقابله با جمهوری اسلامی ایران را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل می کنند در حالی که مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین است، اینکه ما منحرف کنیم ذهن جهان اسلام را از مقابله با صهیونیست ها نقشه دول اسلامی است. آمریکایی ها و یارانش با جنگ های نیابتی که در منطقه راه انداختند اینها دارند مسئله مبارزات فلسطین با رژیم اسراییل را دارند از ارزش اولیه خود خارج می کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز با اشاره به حمایت از تروریست های داعش تصریح کرد: این سوال مطرح است که امروز تروریست های داعش را چه کسانی حمایت می کنند، سعودی ها به طور آشکار حمایت کردند و با این کار بزرگترین خیانت را به جهان اسلام روا داشتند و با این کار خود یک چهره متوحش از اسلام را نشان می دهند و به نام حکومت اسلامی از یک گروه تروریستی حمایت می کنند و متاسفانه هر روز شاهدیم تروریست ها با یک وضع اسفباری به نام اسلام  هر کاری را انجام می دهند. واقعا آنها چه نسبتی با پیامبر رحمت ما دارند؟

 

وی گفت: آنها بزرگترین جنایت در حق جهان اسلام می کنند و سعودی ها و آمریکایی ها از آنها حمایت می کنند چطور رد پای نفتی ایران را می توانند رصد کنند اما نمی توانند مسیر پولی کثیف داعش را پیدا کنند، اینها دروغ های آشکار خودشان است.

 

وی ادامه داد: جنگ های فرقه ای و جنگ شیعه و سنی که امروز در جهان راه می اندازند متاسفانه باعث تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می شوند. سالها بود که شیعه و سنی مانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می کردند اما اکنون آنها با اقدامات خیانتکارانه ای که انجام دادند میان مسلمان تفرقه افکندند و به گفته خودشان تفرقه بینداز و حکومت کن.

 

حجت الاسلام لاریجانی گفت: ما امیدواریم که ملت های جهان اسلام در قبال این نیرنگ های تروریستی ،برخی کشورهای اسلامی که در کار نیابت تضعیف جهان اسلام هستند به گوش باشند. ملت های اسلامی با تکیه بر خداوند متعال می توانند حقوق حقه خود را از استکبار جهانی بگیرند.

 

وی در پایان گفت: ما امیدواریم مسئله فلسطین یکی از معیارهایی باشد که جهان اسلام بتواند فاصله درست را از نادرست و حق و باطل را روشن کند.

 

کد خبر 543993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha