حوزه انقلابی، نیازمند عمل انقلابی است/ اساتید حوزه نیروی انسانی ۴۰ سال آینده را تربیت کنند

خبرگزاری شبستان: معاون حوزه های علمیه کشور با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه گفت: حوزه انقلابی، نیازمند عمل انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید علی عماد، معاون حوزه های علمیه کشور امروز( 30 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی « علامه حلی» در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: محور اساسی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه ها در خصوص انقلابی ماندن و سیره و منش انقلابی است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

 

وی افزود: انقلابی ماندن یعنی مقاومت، ایستادگی و پیگیری شعارهای اصیل انقلاب اسلامی که به دنبال آن بوده ایم.

 

معاون حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی از مجموعه ای از آرمان ها و شعارها و اهداف اساسی برای طراحی و خروج به ما ارائه کرده است که این اهداف مطرح شده توسط امام(ره) منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

حجت الاسلام عماد بیان کرد: انقلاب اسلامی می خواست زندگی و جامعه و نظام سیاسی، تربیتی و اقتصادی و منش ما را تغییر دهد و می خواست و امروز نیز در نظر دارد تا حاکمیت دگرگون شده را استقرار دهد تا دین و دنیای جامعه ایران را آزاد، آباد و سربلند ارائه دهد.

 

وی ادامه داد: ما کاستی هایی از دنیا و آخرت در پیش از انقلاب داشتیم که انقلاب سعی کرد تا ما زیستی نو در این جهان و آخرت بر اساس انسان متعالی، توحید، اسلام و براساس کرامت داشته باشد.

 

معاون حوزه های علمیه کشور بیان کرد: انقلابی ماندن حوزه یعنی اصرار بر منش انقلابی، و این کاری است که حوزه ها باید انجام دهند.

 

حجت الاسلام عماد بیان کرد: هیچ کاری با کلی گویی به سرانجام نمی رسد بلکه باید هر کسی وظیفه خود را بشناسد و انجام دهد.

 

وی ادامه داد: ما سه ماموریت و 4 کارکرد اصلی داریم که فهم درست و منطقی و روز آمد دینی مبتی بر مبانی و روش های دقیق اجتماعی، عرضه درست دین متناسب با سلائق مختلف مخاطبان و اجتماعی حکیمانه، فصیحانه و بلیغ، اقامه و دفاع و قیام مناسب در راستای هنجارهای دینی از جمله این ماموریت ها است.

 

معاون حوزه های علمیه کشور بیان کرد: چهار کارکرد اصلی نیز آموزش، پژوهش، تبلیغ و تهذیب است.

 

حجت الاسلام عماد بیان کرد: شعار ما و حوزه های علمیه به صورتی است که معتقدیم پژوهش باید دارای آموزش بنیادی، اخلاق مداری باشد و در این راستا نیز بایستی جامعه نگر نیز باشد.

 

وی افزود: اگر شعار محقق شود آموزش و پژوهش با هم در آمیخته می شوند در این صورت اثرگذار خواهد بود و پژوهش نیز مبتنی بر نیاز اساسی است و آموزش خوب نیز نیاز اجتناب ناپذیر تحقیق استاندارد است و بدون آموزش خوب به تحقیق مناسب نخواهیم رسید.

 

معاون حوزه های علمیه کشور گفت: پژوهش باید نیازهای نظام اسلامی را برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی فراهم کند و این حوزه تمام نیازهای نظام را پاسخگو باشد.

 

حجت الاسلام عماد بیان کرد: حوزه انقلابی، حوزه ای است که شعار ندهد و وظیفه اش روی زمین نماند و بداند که اگر شعار دشمن شکنانه می دهد بدون عمل دشمن شکنانه فایده ندارد.

 

وی افزود: اگر می خواهیم انقلاب به نقطه تمدن اسلامی سویه گیری کند باید در ارتباط با همه نیازهای اسلامی، پژوهشی مورد نیاز انجام شود و بر اساس تقاضا و عرضه پژوهش و آموزش عمل کند.

 

معاون حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: ما توانایی پاسخ به همه نیازهای علمی جامعه هستیم و باید به ظرفیتی برسیم که بتوانیم پیوست دینی هر طرح کلان ملی، بزرگ، متوسط و کوچک ارائه دهیم.

 

حجت الاسلام عماد بیان کرد: انتظار ما این است که تمرین های پژوهشی توسط طلبه ها از دوره ابتدایی آغاز شود و اصرار و اهتمام داشته باشند و پژوهش دوره تمرینی سطح را جدی بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما از اساتید حوزه های علمیه نیز خواستاریم که طوری نیروی انسانی را تربیت کنند که پاسخگوی 40 سال آینده ایران، انقلاب اسلامی و جهان باشند.

کد خبر 545253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha