كارگروه ياوران معنوي اربعين در كشور تشکیل شد

خبرگزاری شبستان :مسئول طرح ياوران معنوي اربعين حسيني از فعالیت مبلغان روحانی از مساجد کشور تا مسیر پیاده روی اربعین با عنوان یاوران معنوی اربعین خبر داد و به تشریح مراحل کار پرداخت.

حجت الاسلام مسعود حاجي ابراهيمي در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین مسئولیت هماهنگی با روحانیون در مراسم اربعین حسینی به يك كارگروه مشخص سپرده شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگروه آموزش هایی به ائمه جمعه و جماعات مبنی بر هدایت و راهبری مخاطبین داده می شود، خاطرنشان کرد: بررسی محتوا و شیوه های اجرا و اخذ سیاست های لازم برای برنامه ریزی های اصلی مراسم اربعین در این کارگروه صورت می گیرد.

مسئول طرح ياوران معنوي اربعين حسيني با بیان اینکه برای سفر اربعين هماهنگي هايي لازم است تا زائران بتوانند از حداكثر ظرفيت ها بهره مند شوند، اظهار داشت: بنابراین ائمه جمعه، ائمه جماعات و روحانيون مبلغ در اين طرح شركت كرده و اطلاعات و آموزش هاي لازم را در اختيار مردم قرار مي دهند.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با بیان اینکه روحانیون در این طرح زائران را با واسطه از وضعیت عراق اعم از مسائل فرهنگی و اجرایی آشنا می کنند، تصریح کرد: آموزش باید و نبایدهای سفر، اینکه ما وارد کشوری می شویم که آنها میزبان ما هستند و ما میهمان آنها هستیم پس ما باید آداب مهمانی را بدانیم بر عهده ائمه جمعه و جماعات می باشد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش آداب سفر، آداب زیارت، اخلاق زیارت، آثار و برکات زیارت و معرفت شناسی و امام شناسی از سوی روحانیون انجام خواهد گرفت.

مسئول طرح یاوران معنوی اربعین حسینی با بیان اینکه تا کنون سه جلسه این کارگروه تشکیل شده است، گفت: در این جلسات محتواهایی جهت اطلاع رسانی بر اساس نیاز شناسی وضعیت موجود و آسیب شناسی مراسمات سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی تاکید کرد: روحانيون در ميان زائران پياده نيز حضور خواهند داشت و در طول مسير در راستاي ارتقا سطح فرهنگ و بصيرت افراد تلاش مي شود.

وی از آغاز به كار كارگروه ياوران معنوي اربعين حسيني در تمام استان هاي كشور خبر داد و گفت: اين كارگروه در حال حاضر در برخي استان ها از جمله تهران و خراسان رضوي آغاز به كار كرده و قرار است.

مسئول طرح یاوران معنوی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای محرم در مساجد در قالب اینفوگرافی این آموزش ها داده خواهد شد.

 

کد خبر 550872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha