ارتباط بدهی آمریکا با جمهوری خواهان تازه کار

بحران مالی و بدهی آمریکا در حالی باراک اوباما را فلج می کند که حزب جمهوری خواه به هیچ عنوان طرح های دولت را پذیرا نیستند .

به گزارش خبرگزاری شبستان ، انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا به واسطه شرایطی خاص بیش از هر انتخابات دیگری دچار بحران و چالش شده است .

مبارزه میان دموکراتها و جمهوری خواهان به عنوان دو حزب کاندیدای ریاست جمهوری تا جایی پیش رفته است که هر کدام تلاش می کنند با به زیر سوال بردن طرح های حزب مقابل پیروز میدان انتخابات باشند .

بدهی دولت اوباما و مهلت کوتاه پرداخت این بدهی که تا دوم آگوست مشخص شده است یکی از موضوعات بحث برانگیر و زمینه ساز جدال میان دموکراتها و جمهوری خواهان است .

تا جاییکه این بحث ها به اختلافات دورن حزبی کشانده شده است و کاندیدای جمهوری خواهی چون میشل دچمن برای به زیر سوال بردن طرح های دموکراتها حتی با مخالفت با رئسای جمهوری خواه خود قد علم کرده است .

جمهوری خواهان با ارائه طرحی که به یقین باراک اوباما هرگز نمی تواند آن را عملی کند به شدت دولت وی را تحت فشار قرار داده اند.

بنابراین طرح پیشنهادی 900 میلیارد دلار از کل 915 میلیارد دلار بدهی آمریکا باید تا دوم آگوست و مابقی تا پایان سال 2012 پرداخت شود .

این در حالی است که دموکراتها برآورد کردند دفتر بودجه کنگره آمریکا دو میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی را طی دو سال پرداخت کند .

دو طرحی که عملاٌ هیچ شباهتی به هم نداشته و از پایه یکدیگر را سرکوب می کنند .

در حالیکه تحلیلگران باور دارند حزب تی پارتی جمهوری خواه از طرح بواهنر تبعیت می کند. گراهام کی ویلسون استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون برآورد کرده است : اگر این طرح اجرا می شد می توانست موفق باشد .

تی پارتی ، جنبش جوان سیاسی که در سال 2010 از بال راست جمهوری خواهان خلق شد اکنون بیشترین اختیار کنگره را به دست گرفته است .
همین امر موجب شده است تا بسیاری از تحلیلگران از همین حالا حزب جمهوری خواه را پیروز انتخابات 2012 معرفی کنند .

بنابراین گزارش ، مسئله بدهی کاخ سفید که به دست باراک اوباما رقم خورد میدان موفقیت آمیز خوبی برای رشد مخالفانی از جمله حرب تی پارتی شد.

و کاندیداهای مطرحی چون دچمن از قلب همین بحران بیرون آورند و اکنون حرفی برای گفتن دارند.

به گزارش روزنامه لوموند ، بدهی آمریکا کار را به جایی رسانده است که باراک اوباما در سخنرانی ای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه را فارق از اختلاف ها به وحدت در حل این بحران دعوت کرده است .

اوباما این فرصت را تا سه شنبه هفته جاری اعلام کرده و کنار گذاشتن تمام غرض های سیاسی را خواستار شده است .

اوباما تصریح کرد : هر راه حل باید تحت سیاستی با عنوان دو حزبی اتخاذ و ارائه شود .
تا جایی که اوباما از مردم خولست تا به نمایندگان خود هشدار دهند به جای نزاع و درگیری راه حل عملی را ارائه کنند .

اوباما در این سخنرانی قسم خورد تا دولت تا روز سه شنبه برای یافتن راه حلی عملی تمام تلاش خود را به کار بندد.

سه شنبه 2 آگوست روز سرنوشت ساز برای گنج آمریکایی است که کندن بخش اعظمی از آن برای جبران بدهی های آمریکا بدترین واقعه سیاسی را در دولت اوباما ثبت می کند.
کریستین لگارد، مدیر کل صندوق پول جهانی در این باره اظهار امیدواری کرد که آمریکا فارق از غرض های سیاسی و با خردگرایی اقتصادی این بحران را از سر بگذراند وی در مصاحبه با سی ان ان اذعان کرد: متاسفانه آمریکا گرفتار چالش های سیاسی در همه موارد است. میزان بدهی آمریکا نشان می دهد این کشور همانند سایر کشورهای ورشکسته در بدترین وضع مالی به سر می برد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 55418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha