آیین رونمایی از چهار اثر با موضوع «تدبر در قرآن»

خبرگزاری شبستان: آیین رونمایی از چهار اثر با موضوع «تدبر در قرآن» با حضور شاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از چهار اثر با موضوع «تدبر در قرآن» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین الهی‌‌زاده مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و کتاب «وظایف امت نسبت به قرآن و عترت» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مقامی، مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد در سرای اهل قلم بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام مقامی در این مراسم درباره چهار اثر جدید محمدحسین الهی‌‌زاده در زمینه تدبر در قرآن اظهار داشت: از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر موضوع تدبر در قرآن به عنوان یک اصل قرآنی و ولایی است، اثر "مبانی، مبادی و روش تدبر ترتیبی قرآن" یک کتاب با مضمون مفهوم و تعریف تدبر و مباحثی از جمله تفاوت تدبر در قرآن است.

وی با بیان اینکه دومین اثری که در این مراسم از آن رونمایی می‌شود ، کتاب«رسالة التدبر الترتیبی فی القرآن» است، تصریح کرد : این اثر فاخر به دلیل آنکه در کشورهای عرب زبان  مباحث مفهومی و تدبری در قرآن مطرح نیست، به چاپ رسیده است، در همین راستا برای آنکه مخاطبان این کشورها عرب زبان است آن را به عربی چاپ کرده‌ایم.

 مدیرعامل مؤسسه تدبر با بیان اینکه سومین اثر با عنوان "تدبر در جز26 و 27 قرآن" است گفت: این کتاب به تدبر در مفهوم جز26 و27 می‌پردازد و می‌توان گفت تدبر در قرآن می‌تواند یک علم باشد که به ایجاد محصولات دیگر منجر می‌شود.

وی افزود: اثر چهارم الهی زاده با موضوع مفهوم تدبر برای کودکان و نوجوانان است که در آن با استفاده از 10 سوره قرآن کریم، به دنبال انتقال مفاهیم تدبری است.

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه کتاب "وظایف امت نسبت به قرآن و عترت" اثری خوب است تاکید کرد: در این اثر ما شاهد نگاهی وظیفه‌ای نسبت به قرآن و عترت هستیم که این وظایف از دیدگاه قرآن، احادیث و رهبری جمع آوری شده است، این اثر در سه موضوع «وظایف معرفتی نسبت به قرآن و عترت»، «وظایف عاطفی نسبت به قرآن و عترت» و «وظایف رفتاری و عملی نسبت به قرآن و عترت» تهیه شده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی خسروی، مدیر کمیته موسسات قرآنی نیز در این آیین با اشاره به این‌که از امسال علم جدیدی با عنوان «تدبر در قرآن» به علوم قرآنی کشور افزوده شده، اظهار داشت: امسال در کنار علم قرائت، علم حفظ، علم تفسیر و علم ترجمه قرآن ما شاهد ظهور علم تدبر در قرآن هستیم که کتاب‌هایی در زمینه تدبر در قرآن و در قالب درسنامه‌های تدبر قرآنی در کشور تولید شده است.

مدیر کمیته موسسات قرآنی با بیان اینکه بنا به تأکید مقام معظم رهبری و مراجع دینی، غرض از تمام علوم قرآنی اعم از قرائت، حفظ، ترجمه و تفسیر است افزود: بهترین راه برای فهم قرآن این است که آن را نهادینه کنیم.

در پایان مراسم سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن ، نیز در این مراسم اظهار کرد: در روایتی از امیرالمومنین (ع) آمده که تدبر یک ضرورت قرآنی است و هرآنچه انسان می‌خواند و حفظ می‌کند، اگر با تدبر همراه نباشد، فایده چندانی نخواهد داشت، بدین منظور از سوی موسسات تدبر در قرآن، تلاش جهادی در حوزه تدبر در قرآن صورت گرفته است، این دقیقا چیزی است که مقام معظم رهبری با عنوان تلاش برای ترویج فهم قرآن از آن یاد می‌کند.

کد خبر 554467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha