حضور امامزادگان عظیم الشان در ایران براساس برنامه ریزی اهل بیت (علیهم السلام) بوده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور امامزادگان در نقاط مختلف کشورمان گفت: حضور امامزادگان عظیم الشان در ایران براساس برنامه ریزی اهل بیت (علیهم السلام) و برای تقویت تشیع بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (14 تیر) در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد  با اشاره به وظایف اداره اوقاف در سطح کشور گفت: سازمان اوقاف مفتخر به امانتداری در بخش های مختلف از جمله امامزادگان عظیم الشان است.

 

وی افزود: در نظام مهندسی اهل بیت (علیهم السلام) حضور امامزادگان دارای حساب بوده است زیرا زمانی که تحقیق و بررسی می شود نشان دهنده این است که ائمه خودشان این هدایت ها را داشته اند و هرکجا که این امامزادگان حضور دارند این امنیت دینی و فرهنگی نیز وجود دارد.

 

مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: هر کجا که امامزادگان حضور پیدا کردند آنجا تمدنی ایجاد شد و مزین به علوم اهل بیت (علیهم السلام) و رواج اعتقادات شیعه شده است.

 

حجت الاسلام شیری تصریح کرد: دیوان وقف اولین دیوان در بخش های مختلف در کشورها است که در ادیان و گروه های مختلف نیز این امر یافت می شود.

 

وی افزود :اگر امروز وقف نامه ها را مطالعه کنیم شاهد عمق توحید و اعتقادات مردم پی می بریم و به خوبی بشیر و نذیر را می بینیم.

 

مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بخشی از اسلام در خصوص اخلاقیات است که برخی از این وقفنامه ها نشان دهنده این اخلاقیات است.

 

حجت السلام شیری بیان کرد: اوقاف جایی برای امانتداری است زیرا اگر یک وقفنامه کم یا زیاد شود و نیت واقف در نظر گرفته نشود به نوعی حق الناس شده است و ما را با مشکل روبرو خواهد کرد.

 

وی همچنین در پایان با اشاره به حضور آیت الله ناصری به عنوان امام جمعه یزد و بزرگترین واقف روحانی کشور گفت: آیت الله ناصری یکی از ذخیره های بزرگ کشور و اسلام است زیرا وی به عنوان بزرگترین واقف روحانی کشور شناخته می شود.

 

کد خبر 556302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha